TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaring med TOKICO ILLUMINA dempere?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #278788  av Nikko

Noen som har noen erfaring med disse demperne?

Vurderer gule koni, men kanskje disse kunne vert noe,,, litt dyrere, men virker som bra greier.
 #278802  av CelicaTurbo

De er populære blant gutta på det amerikanske forumet http://www.mr2oc.com ihvertfall, men jeg kan ikke huske å ha sett noen ha dem her til lands..
 #279051  av Nikko

Jeg tar inn ganske mye fra statene, så jeg tenkte jeg skulle ta inn et lite parti av dem...
 #279064  av tojo

Er jo ikke all verden til pris om man bestiller dem. Ca. 3000-3500 alt etter hvor man bestiller.(dette inc. frakt).
 #279070  av Nikko

stemmer... veldig billige dempere, og hvis de funker bra så er jo ingenting bedre :)
 #358284  av marlboro1310

hoheeeey gammel post dradd opp :D
 #358417  av bose

Altså Illumina er en helt annen demper enn f.eks Gule Koni ,men hva som er best blir opptil enhver å bedømme

Gule koni har fast kompresjon, så det eneste justeringa gjør på dem er å justere hardheten på rebound
Illumina justerer rebound og kompresjon praralellt.

Har fått gynga litt og generelt fått kjent litt på dem nå (har desverre ikke fått kjørt med dem enda)
Men jeg syns de sålangt virker veldig fine!
Tydelig forskjell på settingene osv..
Og monteringa gikk som en lek :)
 #358429  av Insanity

er på jakt etter slike dempere til min Celica rallycrossbil... noen tips? st 162 celica gti 88 mod.
 #368873  av bose

Kjempefine! Nå har jeg hatt min første 10 mil lange prøvetur med 4AGZE og Illumina dempere.. Liker dem veldig godt! og Justerings-prinsippet på dem er helt genialt..
Fram med flattrekker og velg mellom 1 til 5.. ikke no hjul som mann må telle runder på osv.
1 er sånn org-hardhet-isj og 5 er temmelig beinhardt :D

Og som jeg sa tidligere, Disse har justering for både kompresjon og rebound, mens gule Koni f.eks har fast kompresjon og justerbar rebound..
 #368908  av Drafter

bose skrev:Kjempefine! Nå har jeg hatt min første 10 mil lange prøvetur med 4AGZE og Illumina dempere.. Liker dem veldig godt! og Justerings-prinsippet på dem er helt genialt..
Fram med flattrekker og velg mellom 1 til 5.. ikke no hjul som mann må telle runder på osv.

Og som jeg sa tidligere, Disse har justering for både kompresjon og rebound, mens gule Koni f.eks har fast kompresjon og justerbar rebound..
hvor kjøpte du fra?
 #368911  av Ottoen

bose skrev:Kjempefine! Nå har jeg hatt min første 10 mil lange prøvetur med 4AGZE og Illumina dempere.. Liker dem veldig godt! og Justerings-prinsippet på dem er helt genialt..

Er ikkje vanskelig og stille gule koni, bare og skru de til maks stivhet og la de være der, funker fjell :twisted: