TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rar lyd fra motorrommet.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #27850  av cameleon

De siste dagene har jeg hørt en lyd fra MR2'en som jeg litt usikker på. Når jeg sitter inne i bilen og nettopp har startet bilen så hører jeg en slags blåselyd. Høres ut som om det er en liten vindstorm bak i motoren. Nå har det vært temmelig kaldt her i det siste og jeg vet ikke om det kan ha noe med at viftene er kald eller noe. Problemet er at når jeg går ut for å høre så finner jeg ikke ut hvor lyde kommer fra. Er kun når jeg sitter inne i cupéen at jeg hører lyden.

Noen som vet hva det kan være?

#27874  av Amund

hadde slikt på min også, var bare når den var kald. og det var rett og slett motoren som suger masse luft. Men det kan jo kanskje vere en lekkasje på slangene til innsuget også?

du har k&n filter eller noe sånt? da hører du sugelyden bedre..

#27890  av chris

Det suser ganske heftig baki der når jeg starter motoren en kald vinterdag i hvert fall.. Men det ordner seg etter ganske kort tid

#27899  av CelicaTurbo

når jeg tenker på det mener jeg at jeg opplevde det samme på MR2en min med Blitz filteret, det suste greit på sommerdager men det var noe ekstra på kalde dager.. er gjerne susingen fra tomgangsventilen som høres ekstra godt med et filter?

#27911  av cameleon

Takker for hjelpen :wink: Er det noe galt med bilen finner jeg vel ut det etter hvert :)