TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av vindu pÃ¥ MR2 Mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #279318  av -magnus-

Hei.
Vinduet på passasjersiden er nok feilmontert etter forrige eier hadde den på verksted pga skade. Det ligger ikke helt inntil pakningen, må litt opp bak.

Noen her som har erfaring med å demontere/montere/justere vinduet på mr2? Er det en grei jobb?
 #279351  av Helgeland

har bare hørt fra andre at dette er en voldsom jobb.. mye deler o.s.v. men har ikke prøvd selv...
 #279369  av FireWalk

Voldsom og voldsom.. er ikke så mye som må demonteres for å komme til :) Er litt knotete å komme til om man har store hender.. pga det er bare et begrenset hull man kan stikke handen inn i. Man må også ha av plastikk beskyttelsen som er forran, så man må ny tilgjengelig til man er ferdig og skal sette det sammen igjen. Jeg brukte forsåvidt bare en boss sekk som jeg limte på når jeg var ferdig.

PS: Husk å passe på fingrene når du holder på. Er fort gjort å klemre seg stygt om man ikke vet hva man gjør...
 #279386  av Mr_Storbrua

Har aldri hatt av dørtrekk på mr2, men plasten som ligger bak der bruker man vel om igjen?

Veldig viktig at det er tett der etter endt jobb.. Ellers kan du få vannlekasje inn i bilen..

Kan ikke skjønne at det skulle være så vanskelig å justere ett vindu men..
 #279390  av FireWalk

Mr_Storbrua skrev:Har aldri hatt av dørtrekk på mr2, men plasten som ligger bak der bruker man vel om igjen?

Veldig viktig at det er tett der etter endt jobb.. Ellers kan du få vannlekasje inn i bilen..

Kan ikke skjønne at det skulle være så vanskelig å justere ett vindu men..
Jepp, den kan brukes om igjen om man klarer å ta den av uten at den revner. Men det er litt pirkete å få den av intakt, jeg syntes det var like greit å bare rive den av og så skjære til ny plast etterpå. Mer tidsbesparende. Så lenge det blir tett.

Det er ikke vanskelig å justere vinduet, det er bare litt knotete å komme til. Men det er en forholdsvis grei jobb, tar ikke mer enn en halvtime om man vet hvordan det skal gjøres :)
 #279550  av -magnus-

Har ny plast tilgjengelig, så det går nok bra. Er verre med selve justeringen siden jeg ikke har peiling på hvordan det gjøres, men en gang må være den første. :P

Får bare prøve. Takk for svar. :D