TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vilke dempere skal jeg gÃ¥ for?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #279429  av 323F GTX

Tenker å skifte ut demperene på bilen, og få på senkesett (den er jo høy som en traktor)
Men er litt usikker på vilke dempere jeg bør gå for. er ikke på jakt etter en pinnestiv ukjørbar gokart, men noen dempere som er litt allrounder.. Justerbare koni er vel bare justerbar mellom hard og jævlig hard? :P
noen som har erfaring med bilstein sine dempere til MR2?
Og vilke gode senkesett finnes der ute?
Eibach har jo et sett som senker en god del, men det skal også være jævlig stivt :P har ikke lyst på en bil som oppfører seg som en hoppestokk på humpete vei :roll:
 #279443  av CelicaTurbo

Eibach er progressive fjærer som gir en god blanding av stivhet og komfort så skal du ha noe som oppleves mer komfortabelt enn det kan du like gjerne bare bruke orginalfjærer. Ikke senker Eibach dramatisk mye heller, 30mm ca. Sikker på at du ikke forveksler med H&R som er lineære og ganske så stive? Ellers har bilstein demperne fått mye skryt men så er de heller ikke akkurat billige, men jeg aner ikke hvordan dem er i forhold til gule Koni. Jeg har sett noen kommentarer på et britisk forum at bilstein for MR2 er gått ut av produksjon.
 #279516  av lasse

Koniene er ikke harde i det hele tatt på det mykeste, jeg er kjempefornøyd med mine ihvertfall.
 #279548  av 323F GTX

Har røde koni på Mazdaen min.. De er fantastisk harde. er som å kjøre en Gokart :P har aldri prøvd de justerbare, Men ser jo ut som bilstein blir jævlig dyrt, så de gule koni er vel kanskje vert et forsøk :)
 #279552  av Sven

323F GTX skrev:Har røde koni på Mazdaen min.. De er fantastisk harde. er som å kjøre en Gokart :P har aldri prøvd de justerbare, Men ser jo ut som bilstein blir jævlig dyrt, så de gule koni er vel kanskje vert et forsøk :)
Røde koni er også justerbare. Men de må justeres når de ikke er montert. Press sammen og vri :wink: