TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt White pearl Supra mkiv

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #279412  av Rotta

Har nå skrudd på HKS midpipen og Envyperformance downpipen, så hele eksosen er komplett :D . Startet opp bilen første gangen igår etter at den har stått noen måneder. Den ny boostcontrolleren så ut til å virke som den skulle, så er sikker på at den er koblet opp riktig.:lol: .
Downpipe/Eksos komplett
Downpipe/Eksos komplett
03022008026.jpg (451.59 kiB) Vist 1057 ganger
Bilen står på bukker så fikk ikke kjørt noe men det er jo bare å glede seg til våren. Skal jo lade mer enn før.
Har også splittet frontlyktene, og bilpleiefanatiker Mats :wink: vasket, finpusset med maskin og polerte glasset innvendig og utvendig med Maguires produkter(creds). Grunnen var at de var helt gulaktige, noe som er problem med j-spec supraene. Det ble utrolig forbedring og anbefales absolutt til andre med j-spec supra.
Forksjellen på polert/ikke polerte lykteglass
Forksjellen på polert/ikke polerte lykteglass
05022008028.jpg (413.55 kiB) Vist 1075 ganger
Her poleres lyktene av Mats (creds)
Her poleres lyktene av Mats (creds)
05022008029.jpg (584.72 kiB) Vist 1057 ganger
Endel gummilister er demontert siden det begynner å nærme seg lakkering.

Har bare et lite luksusproblem; Har fått litt lyst til å lakkere i svart isteden for hvit som har vært planen hele tiden, har ikke bestemt meg 100% ennå.

Det er nå full bpu pluss ny fmic og apexi filter på bilen.
Er vel ikke å overdrive at tallet begynner å nærme seg 500 hk? :lol:
 #279415  av Stiansen

Rotta skrev: Det er nå full bpu pluss ny fmic og apexi filter på bilen.
NÃ¥ er jo Fmic og luftfilter inkludert i det man kaller BPU :wink:
Tror nok ikke du tar ut noe særlig mer enn 450 hk, turboene tåler ikke mer :wink:

Ser ut som et bra prosjekt dette, vil se bilder av hvordan lykteglassa ble etter han karen ble ferdig :)

Stå på!
 #279475  av azt

er vel folk som har klart nesten 500 i usa. men da er det påkosta nesten alt bortsett fra turbo da...
 #279688  av Stiansen

azt skrev:er vel folk som har klart nesten 500 i usa. men da er det påkosta nesten alt bortsett fra turbo da...
Jepp, men nå tviler jeg på at det er det Rotta er på jakt etter, i mine øyne skal det være en BPU, ikke noe mer :wink:
Vet han med Sverige`s raskeste BPU klarte ca. 480 hk på sin :)
 #279735  av Rotta

Stiansen skrev:
Jepp, men nå tviler jeg på at det er det Rotta er på jakt etter, i mine øyne skal det være en BPU, ikke noe mer :wink:

Var det rwhp? :)

Har liksom ikke alt å si om det er 450 eller 500, men det er bare at 500 er et magisk tall. Dette prosjektet er liksom på 100% hobbybasis så spiller ikke all verden rolle :) Forresten på Suprastore.com's hjemmeside (som forøvrig også har ''oppfunnet'' BPU uttrykket ettersom jeg har forstått) står det ikke noe om at FMIC og filter inngår i BPU. :wink:
Stiansen skrev:
Rotta skrev: Det er nå full bpu pluss ny fmic og apexi filter på bilen.
NÃ¥ er jo Fmic og luftfilter inkludert i det man kaller BPU :wink:
Tror nok ikke du tar ut noe særlig mer enn 450 hk, turboene tåler ikke mer :wink:

Ser ut som et bra prosjekt dette, vil se bilder av hvordan lykteglassa ble etter han karen ble ferdig :)

Stå på!
Takk :D Bildet over viser forskjellen på polert lykt og upolert. Men det kommer nok flere bilder av lyktene når de kommer på bilen.
 #279737  av Rotta

Da er Do-luck 2 frontfanger og sideskjørt bestilt, da jeg personlig synes dette er den peneste stylingen med renest linjer. Droppet do-luck bakfanger siden jeg syntes original fangeren bak er fet. Håper ikke dette blir noe kræsj med linjene. :D Syntes original supra-stump er sexy nok fra før :twisted:
 #279747  av Stiansen

Rotta skrev:
Stiansen skrev:
Var det rwhp? :)
Nei, er nok i motoren det :wink:
 #281238  av Rotta

rotteetern skrev:Nå syntes jeg du må få litt fortgang i detta rotta.. Få ut tåa av tarmen og legg ut noen bilder! Og jeg stemmer for svart! Bil altså... :shock:
Hehe, skjer ikke så mye med den før jeg får stylingen. Eneste som gjenstår er å skru av panser, bakluke, dører og lister så er den klar til lakkering.. Hvem er du? :lol: ... Slemt navn :roll:
 #286715  av Rotta

Ja nå er bilen ribbet for dører, lister og alt annet som skal av før lakkeringen :D . Har prøvemontert stylingen og gjort klart alt sånn at det er bare å skru det på når det er lakkert :wink: .
Bilde_002.jpg
Bilde_002.jpg (712.88 kiB) Vist 1053 ganger
Bilde_006.jpg
Bilde_006.jpg (704.88 kiB) Vist 1054 ganger
Bilde_003.jpg
Bilde_003.jpg (872.69 kiB) Vist 1055 ganger
Bilen blir antagelig lakkert neste uke eller uken etter. Har forøvrig skiftet plugger og etterfylt servoolje og litt annet småtteri.
Bilde_001.jpg
Bilde_001.jpg (788.66 kiB) Vist 1052 ganger
Dette blir morro :D. Er veldig fornøyd med passformen på alt sammen, selv om det antegelig må på litt tech7 på sideskjørtene for å få de til å ligge ordentlig inntil forskjermene :lol: .

Jeg har et lite problem ang lakkering. Jeg aner ikke hvilken hvitfarge jeg vil ha :roll: . Har vel lurt litt på fargen på nye gold gti'n men er veldig usikker. Hadde satt veldig pris på tips (gjerne med bilde og lakkode) på hvitfarger altså. Noen som vet om noen fine hvitfarger så hadde det vært flott. Er det noe annet jeg burde be lakkereren gjøre for å få best mulig resultat? Tenker da på antall lag klarlag, mengde perlemor osv... Hva vil gjøre prikken over i-en? 8) Er rimelig ''grønn'' når det kommer til lakkering så alt av forslag tas vel imot og mer enn det :D ..
 #288629  av Rotta

Da reiser bilen til sveising/lakkering i morgen...
Skal sveise igjen hullene etter sideblinkers, antenne, bakvisker, speiler og hullene etter toyota merke bak.

Har sett endel på forskjellige hvitfarger nå, og har kommet fram til at fargen på de nye ''ford'ene'' er rimelig fet. Så da blir det samme farge som på nye S-max og mondeo hvis ingen har noe bedre forslag :D Ikke så lett å velge riktig, men tror denne fargen passer best :)
Hva tror dere? :lol:
hvit.jpg
hvit.jpg (35.71 kiB) Vist 1436 ganger
hvitf.jpg
hvitf.jpg (33.61 kiB) Vist 1431 ganger
 #288631  av TommR

meget pent. ingenting å si på den hvitfargen der ;) Du må komme på hyttetur/japsetreff til helga, selv om Supra'en ikke er klar da. Har jo en liten snærten Yaris med Turbo og du så :) hehe
 #291610  av Rotta

Da er bilen ferdig lakkert, uten perle vel og merke med et bra resultat :wink:. Derfor nytt prosjektnavn :lol: . Har skrudd på diverse i solsteika idag; dører, panser,bakluke,bensinlokk og brukt plast/gummifornyer på alle plast og gummilister og deler div... Bilder kommer i morra :)...