-Se siste post-
Endret posten til en prosjekttråd siden jeg var så godt igang
Prosjektet starter mot bunnen av denne siden.
Vel, har fått litt avsmak for nissan, og egentlig kjenner jeg jo bare toyotafolk
Jeg har begynt å tygge litt på en ide om å bygge opp en MKIV Supra turbo til driftbruk. Ser for meg at denne bilen kan fungere bra til dette, men vet ikke da jeg aldri har prøvd en
Den virker stor synes jeg, men det er jo en skyline osv også...
Regner med å ha ett budskjett på ca 120.000, kan muligens strekke meg til 150.000, men da er det full stopp...Helst skulle jeg hatt en kjørbar bil til ca 80K, og ca 50K i deler. Jeg er ikke avhengig av å ha det råeste, men det er ett krav at bilen blir lettkjørt. Effekt messig kommer jeg ikke til å presse på særlig mer enn orginalt, muligens litt ekstra ladetrykk, men i hovedsak er det responsen jeg er ute etter. Effekten orginalt er vel uansett nok til å spole/showe og lage endel røyk om man bruker normale dekk?
Utseendemessig er jeg ikke kresen,vil selfølgelig gjerne ha noe som ser nogenlunde ut, og gjerne med litt plastikk. Men prismessig begynner vel dette å bli vanskelig. En bil med mindre karosseriskader kunne kanskje vært ideelt. Kan fint rette karosseriskader , og har tilgang på lakkutstyr selv. Resultatet blir nødvendigvis ikke strøkent, men greit nok for en driftebil.
Ser for meg følgende:
-2jz-gte motor, med enkle oppgraderinger.
-Invendig ribbes bilen, og bur sveises inn. Bøttestol.
-Modifisere styrestag og stabstag/krengestag/lenkearmer/dempere o.l.
-Montere sperre av anbefalt type og merke.
Jeg vet det er mulig å få tak i en nonturbo til 55-60K, samt motor/gir til ca 20-25K? Det beste hadde vært og funnet en non-turbo med def. motor, men det er kanskje ikke så lett..? Kan skru selv og har god verkstedplass, men vil gjerne ha litt innspill fra dere som har peil på disse bilene.
Ser gjerne at ting passer sammen, orker ikke begynne med ett supramotor i en sierra prosjekt.
Eller ville en Mk3 fungert bedre/likebra? Eller er jeg helt på tur
Ka dåkk trur?
Endret posten til en prosjekttråd siden jeg var så godt igang

Vel, har fått litt avsmak for nissan, og egentlig kjenner jeg jo bare toyotafolk

Jeg har begynt å tygge litt på en ide om å bygge opp en MKIV Supra turbo til driftbruk. Ser for meg at denne bilen kan fungere bra til dette, men vet ikke da jeg aldri har prøvd en

Regner med å ha ett budskjett på ca 120.000, kan muligens strekke meg til 150.000, men da er det full stopp...Helst skulle jeg hatt en kjørbar bil til ca 80K, og ca 50K i deler. Jeg er ikke avhengig av å ha det råeste, men det er ett krav at bilen blir lettkjørt. Effekt messig kommer jeg ikke til å presse på særlig mer enn orginalt, muligens litt ekstra ladetrykk, men i hovedsak er det responsen jeg er ute etter. Effekten orginalt er vel uansett nok til å spole/showe og lage endel røyk om man bruker normale dekk?
Utseendemessig er jeg ikke kresen,vil selfølgelig gjerne ha noe som ser nogenlunde ut, og gjerne med litt plastikk. Men prismessig begynner vel dette å bli vanskelig. En bil med mindre karosseriskader kunne kanskje vært ideelt. Kan fint rette karosseriskader , og har tilgang på lakkutstyr selv. Resultatet blir nødvendigvis ikke strøkent, men greit nok for en driftebil.
Ser for meg følgende:
-2jz-gte motor, med enkle oppgraderinger.
-Invendig ribbes bilen, og bur sveises inn. Bøttestol.
-Modifisere styrestag og stabstag/krengestag/lenkearmer/dempere o.l.
-Montere sperre av anbefalt type og merke.
Jeg vet det er mulig å få tak i en nonturbo til 55-60K, samt motor/gir til ca 20-25K? Det beste hadde vært og funnet en non-turbo med def. motor, men det er kanskje ikke så lett..? Kan skru selv og har god verkstedplass, men vil gjerne ha litt innspill fra dere som har peil på disse bilene.

Eller ville en Mk3 fungert bedre/likebra? Eller er jeg helt på tur


Ka dåkk trur?
Sist redigert av Christian den 18 mai 2011 22:53, redigert 13 ganger totalt.
Dagali Bil & Maskin - Dagali opplevelser - BS Bildeler.
http://www.aasbergdrifting.com
http://www.aasbergdrifting.com