TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mye gugge i kjølevannet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #279540  av 323F GTX

Åpnet lokket på kjølevannet på mr2'en, bilen har stått en stund nå, Og virker som om en god del av vannet har lekt ut :? Og det var samlet masse brun guffe, som minnet om rusten leire oppunder lokket :? Tok av endel kjøleslanger, og disse var dekket med brunt belegg på innsiden. :| Noen som vet hva det kan komme av? har frostveske på. tenker å kjøre gjennom noen flasker med radiator rens.. Men hvordan er det best å rense kjøleopplegget på MR2? er jo litt klønete kjøleanlegg med mye lange rør og dritt. :roll:
 #279544  av 323F GTX

Var det jeg håpet på :P Motoren er jo *ny* og vil ikkje ha dritt i den :P . Tipper radiatoren på bilen har stått på siden bilen kom på veien i 92 :?
Hvor kan jeg få tak i en ny radiator? utenom på Jæger.. toyota skulle ha over 3000 for ny radiator sist jeg sjekket :shock:
 #279556  av CelicaTurbo

Radiatoren ruster ja, er ikke aluminium på disse bilene orginalt ihvertfall.. Om vannet har lekket ut bør du jo også finne ut hvor det har skjedd da, med mindre det er i forbindelse med motorbyttet så klart. Jeg ville nok først bare ha spylt gjennom med radiatorrens og deretter skylt noen runder med ferskvann før jeg igjen tilsatte kjølevann, litt ekstra sterk blanding om det ikke er ferdigblandet kjølevann du kjøper (ekstra sterk for å motvirke at du aldri klarer å tømme motoren helt for ferskvann før du fyller siste gang).
 #279575  av Larsen

Rart, for kjøleribbene mellom kanalene på min var ihvertfall aluminium. Det er vel stort sett blokka som lager rust. Kjør på med radiator rens og sørg for at du har riktig blanding med kjølevæske fremover.
 #279612  av Helgeland

323F GTX skrev:Var det jeg håpet på :P Motoren er jo *ny* og vil ikkje ha dritt i den :P . Tipper radiatoren på bilen har stått på siden bilen kom på veien i 92 :?
Hvor kan jeg få tak i en ny radiator? utenom på Jæger.. toyota skulle ha over 3000 for ny radiator sist jeg sjekket :shock:

Ny orginal hos Toyota koster 3600.- ca..
 #279620  av 323F GTX

Hadde en sprekt slange på blokken, men den skiftet jeg ut, og kan ikke se noe lekkasje i motrorommet nå, Men mister fremdeles vann, og vannet er brunt, Så regner med det er radiatoren som lekker og ruster. Skal kjøre på med radiatorrens nå og se om det blir bedre :)