TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorbytte mk2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #279682  av Burn out

Hei, har fått meg en mr2 mk2 nå :D men motoren gikk til gokk på vei hjem når jeg jeg henta den i dag... noen som har howto eller noe sånt for og ta ut og inn motoren i en mr2???
Har søkt lit men finner ingen ting:S helst med bilder osv =)

Takker for svar!
 #279719  av Burn out

Det var tikking i bilen, og jeg viste om at det var noe galt. men viste ikke at det var så ille :S motoren har gått 192000km men det som jeg syns er lit merkelig er at motor og gir ble overhalt for 150mil siden hos toyota hadeland, og dem bytta oljereflektorer og slipesett i motoren. jeg mener det har noe med det og gjøre.

Noen som vet hvordan jeg kan frakte motor/halfcut fra danmark til norge? evt hvor mye det koster?

Takker for linken!
 #279720  av aneriks

Burn out skrev:Det var tikking i bilen, og jeg viste om at det var noe galt. men viste ikke at det var så ille :S motoren har gått 192000km men det som jeg syns er lit merkelig er at motor og gir ble overhalt for 150mil siden hos toyota hadeland, og dem bytta oljereflektorer og slipesett i motoren. jeg mener det har noe med det og gjøre.

Noen som vet hvordan jeg kan frakte motor/halfcut fra danmark til norge? evt hvor mye det koster?

Takker for linken!
når jeg bestilte rear cut fra danmark (motorimport.dk) så leverte egon den på kaia i hirtsals, så hentet jeg den på kaia i krsand, frakt over tror jeg var 700 eller noe.
 #279726  av Burn out

Det hørtes genialt ut :D er samma fyren jeg skal kjøpe av. hvor mye betalte du for halfcutten?
 #279729  av hmsilset

Grattis med ny bil!Men du.Godtar du at en nyoverhalt nykjøpt bil bare bryter sammen :?: Om du har garanti og kvittering på det arbeidet blir jo alt gratis da.Er ikke noe å diskutere en gang..
 #279731  av aneriks

Burn out skrev:Det hørtes genialt ut :D er samma fyren jeg skal kjøpe av. hvor mye betalte du for halfcutten?
17000dk tror jeg
 #279768  av Burn out

Takker :D

Vet ikke helt hva jeg skal si, bytta bilen mot min gamle, og i avtalen var det noe galt med motoren, den tikka. viste ikke at den skulle bryte sammen så fort, men jeg skal ringe verkstedet på mandag når jeg har kviteringer foran meg... og hvis jeg får fiksa bilen gratis har jeg jo ikke no god grunn til og ta et turbo swap :P

Første inntrykket mit på forumet er faktisk helt topp!! :D fik jo svar pådet jeg lurte på med en gang. og folk virker hyggelige ;)

Kan komme med oppdateringer når jeg har snakka med verkstedet ;)
 #279783  av aneriks

Burn out skrev:Takker :D

Vet ikke helt hva jeg skal si, bytta bilen mot min gamle, og i avtalen var det noe galt med motoren, den tikka. viste ikke at den skulle bryte sammen så fort, men jeg skal ringe verkstedet på mandag når jeg har kviteringer foran meg... og hvis jeg får fiksa bilen gratis har jeg jo ikke no god grunn til og ta et turbo swap :P

Første inntrykket mit på forumet er faktisk helt topp!! :D fik jo svar pådet jeg lurte på med en gang. og folk virker hyggelige ;)

Kan komme med oppdateringer når jeg har snakka med verkstedet ;)
forumet her er sinsykt bra! jeg er her mye mere en på nissan forumet, og svarer nesten bare her.. selv om jeg har solgt mr2`en og kjører nissan og bmw (har jo en hilux da ;) )
 #279787  av Marcus

Gratulerer med ny fantastisk bil!
Var det turbo du fikk tak i ? Hvilken årsmodell?
Og hvor i landet havnet denne?

(Savner isfrie og varme veier :roll: )