TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• alle varsellys lyser pÃ¥ dashbordet..hva er problemet?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #279842  av Supramk3turbo

Kan være en jorfeil et sted, mest sannsynlig. Når du får opp turtallet begynner dynamo å lade mere, 14-15 volt. Å da kan det være at du får overslag til jord, å dermed får du kontakt til lysene i dashen. Maybe:)
 #279843  av marlboro1310

en seriøs kontaktfeil en plass...personlig så får jeg den røde motorlampa på etter 4500rpm eller ved maks pådrag, men har fått beskjed om at det ikke er noe å være redd for.
Men HELE greia opplyst er vell i meste laget da...du bør snakke med noen som har greie på ledninger og strøm :)
 #279845  av Daniel HS

Kan være dynamoen som er gåen, hadde noenlunde samme problemet på Celicaen min for en tid tilbake. Prøv å ta ut kontakten på dynamoen å se om lysene forsvinner, hvis de forsvinner er det mest sannsynlig dynamoen som er gåen.
 #279849  av Helgeland

hos meg så lyser alle lysa men det er bare når den sviver under 2000. jeg målte dynamoen og den var gåen hos meg.. men hvis jeg kjører 4-5000 så slutter lysa.. prøvde bare på vei hjem fra der det sjedde ser du.. for jeg kjører jo ikke bilen med røket dynamo.. slik er det vertfall hos meg.. men hva sjer med lysa når du kjører under 2000??
 #279862  av perle

takker for svar =D

hmm.. mistenker det er dynamo'n.. under 2500 rpm så er det normalt.. men når den er over 2500 rpm så går volt meteren opp til 18...

Den lader for mye ser det ut som.. kan det være at den er gåen?

hvor ligger dynamoen? rett under der hvor man fyller olje`?

Kjøpte akkurat bilen for 2 uker siden.. har jeg rett på å klage ? han sa jo dynamoen har blitt skiftet før.. så jeg vet ikke..
 #279864  av mr2storbrua

Ville spurt han hvor han skiftet/fikk tak i dynamoen, og hvor lenge siden det er. Kan jo være en garantisak.
 #279874  av Helgeland

sånn som jeg mener/forstår.. dere må rette meg hvis jeg er på bertur..

du har jo elektriske bensininnsprøytning. og diverse andre el. ting som trenger strøm under kjøring..

så min mening er at bilen står.. evn. hvis du skal til en plass for og fikse prob. lader du opp batteriet helt opp på forhånd...

men er nokså blank selv.. så..
 #279882  av wax

marlboro1310 skrev:en seriøs kontaktfeil en plass...personlig så får jeg den røde motorlampa på etter 4500rpm eller ved maks pådrag, men har fått beskjed om at det ikke er noe å være redd for.
Men HELE greia opplyst er vell i meste laget da...du bør snakke med noen som har greie på ledninger og strøm :)

Har du sjekket væskene? Prøv å brems maks. Om motorlampa lyser da også, bør du sjekke litt mer 8)