TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt Supra MKIV prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #279002  av TTM

Så ikke så ille ut det der nei. :D Men jeg har allerede kjøpt bodykit. Har ikke kjøpt et spesielt kit, så det er vell mer et mix kit. Får det nå om noen få dager, så da kan jeg begynne å tilpasse. :wink:

Det eneste jeg ikke klarer å bestemme meg for nå er fargen. Jeg vet bare at jeg skal ha en eller annen rødfarge. Har holdt en knapp på candy apple red, men syntes den er litt lys om man blander den som det står i "instruksjonene".
Er litt usikker på hvordan det blir med mørk base. Så om noen har tips, så kom gjerne med dem! :D
 #279007  av Stiansen

Candy Apple Red er den fargen Mr.Ourom har på sin, vanvittig fin farge, men litt småkjipt med lik farge når man først skal lakkere da :wink:
 #279254  av TTM

Ja, det er sant. Tenkte å prøve med en mørkere base, men så er det litt domt å bare ta sjangsen på at det blir bra.
Har enda litt tid til å bestemme meg da.
 #289095  av TTM

Da har jeg så vidt kommet igang igjen og fått skrudd litt. Etter mye slit med å få av veivbolten, har jeg fått inn de nye kammene og kammdrevene.
For å få av bolten prøvde jeg med lang latmansarm, men det funka ikke. Etter en del forsøk, tok jeg bilen på henger til min gode man larsst185. Han fikk den til slutt løs etter å ha brukt så mye varme at det begynte å brenne i reg. reim dekslet! :shock:
Har også fått på karbonpanser, de nye skivene, dekk og felger.
Vedlegg
Dekslet etter det tok fyr.
Dekslet etter det tok fyr.
DSC00952.JPG (617.58 kiB) Vist 599 ganger
Kammene på tur ut
Kammene på tur ut
DSC00951.JPG (491.56 kiB) Vist 597 ganger
DSC00945.JPG
DSC00945.JPG (619.8 kiB) Vist 603 ganger
DSC00947.JPG
DSC00947.JPG (646.08 kiB) Vist 603 ganger
 #289096  av TTM

Hvis noen kan hjelpe meg med å laste opp videoer, har jeg en fra sist luftetur. :D
 #325271  av TTM

NÃ¥ er det leeenge siden det har skjedd noe her.
Etter at jeg byttet kammene, fikk jeg den mappet om før acr i fjor. Resultatet ble 511 hester på hjula, med et safe map.

Som dere ser på det nye og det gamle, er det stor forskjell på originale og 264 kammer.
Vedlegg
Gammelt map.
Gammelt map.
Bilder skanning 007.jpg (28.62 kiB) Vist 726 ganger
Nytt map, 264 in/ex
Nytt map, 264 in/ex
Bilder skanning 006.jpg (27.72 kiB) Vist 725 ganger
 #325273  av TTM

Videre planer nå er,
Nye ventilfjærer, 4" downpipe og mid pipe, og mappe om til racefuel.

Har begynt å lage til downpipe (pluss at jeg må endre litt på screamer pipen for at den skal gå klar av DP), fjærene er på tur fra USA, så dem blir montert før jeg sender den til japantuning.

Med hardere fjærer, tenkte jeg å kunne dra den til 8000rpm, da skal det bli fint register å leke med fra 4500 til 8000. 8)
Håper på 650+ - på hjula. Satser på at alt er klart til acr. Gleder meg villt! :D
 #325320  av bjornalf

TTM skrev:Videre planer nå er,
Nye ventilfjærer, 4" downpipe og mid pipe, og mappe om til racefuel.

Har begynt å lage til downpipe (pluss at jeg må endre litt på screamer pipen for at den skal gå klar av DP), fjærene er på tur fra USA, så dem blir montert før jeg sender den til japantuning.

Med hardere fjærer, tenkte jeg å kunne dra den til 8000rpm, da skal det bli fint register å leke med fra 4500 til 8000. 8)
Håper på 650+ - på hjula. Satser på at alt er klart til acr. Gleder meg villt! :D

dette bli jo godsaker... jeg har åsså lyst å mappe på racefuel.. men det er jo så dyrt pr Liter... :)
 #325322  av Supramk3turbo

Dette blir nok artig ja :D Blir enda mere moro å se den på ACR :D