TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger tips til valg av speditør (USA --> Norge)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #279940  av Geir

Tjena!

Jeg er litt på jakt etter en passende speditør jeg kan bruke til å frakte 4 felger fra USA til Norge. Jeg vil tro det er en del her inne som har ordnet frakt fra USA til Norge på egenhånd tidligere, og jeg håper dere kan svare.

Jeg har kontaktet en del speditører, og venter på svar. Har hørt med bl.a. DHL, UPS og TNT. Jeg har også registrert meg på JetCarrier.com, men vil gjerne se om jeg finner en speditør som kan tilby billigere frakt enn JetCarrier før jeg benytter meg av tjenestene deres.

Tar gjerne noen PM'er dersom noen har noen kontakter de ikke vil dele med alle her inne.

Og dersom noen trenger målene på esker osv for å kunne gi meg et svar, så er dataene som følger pr eske; 12.7 kg. 51x51x30.5 cm (LxBxH).

JetCarrier skal forøvrig ha 2604,- for flyfrakt for disse fire eskene. Butikken det er snakk om har fri frakt innenfor USA.

Jeg blir veldig takknemlig for gode svar her! Har lett en del nå, og er forholdsvis desperat etter å finne den beste prisen. Sjøfrakt er utelukket, da det vil ta for lang tid for en utålmodig sjel som meg :)
 #279953  av 2000celica

Ikke sikker jeg kan hjelpe, men et godt tips er Baxglobal.
http://www.baxglobal.com/US.asp
Tor de kommer rimelig ut hvis du kan sende fra flyplass til flyplass.
Sjekk sidene deres for detaljer, jeg brukte dem for 3 år siden, da var de billige.
Prisen du fikk fra JetCarrier syntes jeg var akseptabel, betalte selv $ 700 i flyfrakt for 4 felger fra LA til meg for en mnd tid siden, fikk de sendt som 2 pakker a 2 felger. Dette var UPS.
 #279972  av Geir

Takk for svar. Skal sjekke dem ut :)

Ja, jeg er enig i at prisen til JetCarrier var akseptabel. Og jeg glemte jo å nevne at jeg aller helst skulle funnet noen med landtransport "dør til dør", men akkurat det ser jeg kan bli vanskelig.