TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • batteriet tappes over natten.. *det ordna seg* takker =)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #280543  av Speeder
 
turbokjell skrev:Du kan jo også måle hvilespenningen på batteriet? Å du kan måle når bilen går på tomgang, både på batteriet å på dynamoen.
Da finner du ut spenningen (volt). Rus gjerne motoren opp litt på turtall får å se om lade spenningen stiger.
Skal du finne ut om du har utlading, så må det jo også vare strøm på batteriet. Da måler du amperen å det gjøres på begge sider a batteriet.
Altså på + å på - siden, ved å skru a den ene polskoen å sette multimeterer i mellom batteri polen å polskoen, en side a gangen. Noe utlading er godkjent.
Har du noe godt argument for hvorfor han skal måle på begge sider av batteriet?
 #280944  av doffy
 
Hei!
Har samme problem her så istedetfor å åpne ny tråd fyrer jeg løs her.. noe forbanna drit for er ikke alltid jeg har parkert i nedoverbakke!
Batteriet mitt er en million bra, så det er ikke problemet, hadde samme problem med forrige batteri, anyhow har prøvd med tangamperemeter som viste 1.5A på + ledningen, men kan godt ha vært mer siden det er en meter isolasjon og plast rundt lederen, tok ut en og en sikring, men ingen reaksjon på amperemeteret. Det som er aktuellt er jo hvor sånne feil vanligvis oppstår, ikke å diskutere rundt hvordan jeg måler. :P
 #280946  av doffy
 
skal forøvrig og nevnes at sentrallåsen driver å låser seg uten forvarsel og el vinduene er småplagsom som i at de ikke virker enkelte ganger.
 #280955  av Speeder
 
doffy skrev:Hei!
Har samme problem her så istedetfor å åpne ny tråd fyrer jeg løs her.. noe forbanna drit for er ikke alltid jeg har parkert i nedoverbakke!
Batteriet mitt er en million bra, så det er ikke problemet, hadde samme problem med forrige batteri, anyhow har prøvd med tangamperemeter som viste 1.5A på + ledningen, men kan godt ha vært mer siden det er en meter isolasjon og plast rundt lederen, tok ut en og en sikring, men ingen reaksjon på amperemeteret. Det som er aktuellt er jo hvor sånne feil vanligvis oppstår, ikke å diskutere rundt hvordan jeg måler. :P

Det er en fordel om du kobler deg i serie med ledningen, da får du en mye mer nøyaktig måling(hvis du da ikke har gromutstyr).

Ettermontert utstyr er ofte synderen i slike saker, ekstralys og stereo f.eks.