TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Værsting Yaris tilsalgs pÃ¥ finn

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #280835  av ArildM

:shock: SÃ¥ virkelig ut som en traktor ja!
 #280877  av CelicaTurbo

Jeg lurer virkelig på om det er sant at det er så mye gamp i en så liten 1.4 liters turbodiesel.. det hadde vært imponerende om det var en bensinmotor med turbo og såpass med gamp, men det er litt vanskelig å tro at diesel som naturlig er mindre turtallsglad enn en tilsvarende bensinmotor kan levere en slik effekt på så lite motorvolum? Altså, enten er den motoren uvanlig turtallsglad for en dieselmotor i tillegg til å produsere meget høyt dreiemoment for en 1.4 liter diesel, eller så er den like anpusten over 4000 som andre dieseler er men produserer et sykt dreiemoment, nok til å gi 200hk.. Det er i det hele tatt litt vanskelig å tro men jeg har heller ikke prøvd å undersøke om det er noe informasjon om lignende som er gjort tidligere så jeg sier jo ikke at det er umulig heller :lol:
 #281204  av junkern

husker at jeg og min tidligere leærligmester drev og triksa med en corolla med 1,4 d4d motoren 2004mod. da var det en kunde som syntes den gikk for dårlig.han læremesteren jeg jobbet med da tok fren inteligent testeren og miksa en hel del med insprutstider,trykk og turbotrykk osv. han monterte også TTE chip. bilen ble etterpå sendt på bremsing for å få ut godkjennelse av hestekraft økelse(kan ikke gjøre hva som helst for kunden når man driver merkeverksted), den ble da bremset til 189hk i motor og 161på hjula.og det var uten twin turbo, så jeg tror dette faktisk er mulig. men han har sikkert et helt juletre av feilkoder inne på hjernen. hehe :mrgreen:
 #281233  av Fred

Fikk dere triksa med testeren og lagra verdiene? Med den vanlige toyota testeren? Veit at man kan forandre verdiene, men trodde den kom tilbake til normal igjen så fort man plugga ut...
 #289246  av ae82turbo

junkern skrev:husker at jeg og min tidligere leærligmester drev og triksa med en corolla med 1,4 d4d motoren 2004mod. da var det en kunde som syntes den gikk for dårlig.han læremesteren jeg jobbet med da tok fren inteligent testeren og miksa en hel del med insprutstider,trykk og turbotrykk osv. han monterte også TTE chip. bilen ble etterpå sendt på bremsing for å få ut godkjennelse av hestekraft økelse(kan ikke gjøre hva som helst for kunden når man driver merkeverksted), den ble da bremset til 189hk i motor og 161på hjula.og det var uten twin turbo, så jeg tror dette faktisk er mulig. men han har sikkert et helt juletre av feilkoder inne på hjernen. hehe :mrgreen:
Tror du på julenissen også ?

Og hvorfor sette inn en chip, når du sier han har forandret verdiene i ecu allerede.

God jul
 #289461  av junkern

vet ikke grunnen til at det ble brukt chip og it testeren, men det var vist bare han og en til som kunne få det til med vanlig tester. bilen ble forøvrig stilt tilbake med kun chip da motoren ikke ville tåle dette over lengre tid.hele jobben var egentlig bare et prøveprosjekt.ringe fadderen min for å spørre han om han husket bilen. dessverre tok jeg en del feil hk messing, ble målt til 188.4 hk i motor og 146 på hjula. dette stemmer jo litt mer. god jul til dere å!hehe