TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FMIC pÃ¥ st205

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

Re:

#278493  av turbomoen

ivers skrev:
CelicaST205 skrev:skal du ha ein stor FMIC (600X300X76Mm )må du fjerne tåkelysene. det måtte eg iallefall på min st205. den orginale ic'n funger veldig bra men viss du har tenkt å trimme bilen din meir enn 350hk ville eg ha byttet den ut. den orginale funker greit nok til gatebruk men ikkje banekjøring på ein varm sommerdag. har ikkje merka noke turbolag.
Har du bilde av fronten på bilen din?
ikkje kjekt å se bilder av korleis andre har gjort det. blir ikkje noko utfordringer då :D
planlegging å uttenking er jo halve jobben.
 #281020  av ivers

har nå isolert original intercooleren og blandet i red line waterwetter og laget deksel mot eksosmanifolden. Temperaturen på innsugsluften sank med 15-20 grader, noe som førte så klart til litt mere effekt, men ogaå at bankesensoren viser mindre, slik at det er mindre sjangs for tenningsbank.
 #281034  av Tomera

ivers skrev:har nå isolert original intercooleren og blandet i red line waterwetter og laget deksel mot eksosmanifolden. Temperaturen på innsugsluften sank med 15-20 grader, noe som førte så klart til litt mere effekt, men ogaå at bankesensoren viser mindre, slik at det er mindre sjangs for tenningsbank.
Hvor får man tak i Red Line Waterwetter? Lyst til og prøve dette.
Jeg kjører med orginalt varmeskjold. Bør jeg isolere ICen enda mere mot varmen fra eksosen?
Vil tro oppmot 20 grader vill merkes ja.
 #281044  av tojo

Tomera skrev:
ivers skrev:har nå isolert original intercooleren og blandet i red line waterwetter og laget deksel mot eksosmanifolden. Temperaturen på innsugsluften sank med 15-20 grader, noe som førte så klart til litt mere effekt, men ogaå at bankesensoren viser mindre, slik at det er mindre sjangs for tenningsbank.
Jeg kjører med orginalt varmeskjold. Bør jeg isolere ICen enda mere mot varmen fra eksosen?
'

Hør på Mekonomen, dem forhandler jo Red Line olje så er nok ikke umulig at dem har Waterwetter også. :)
 #281101  av ivers

Tomera skrev:
mekonomen har waterwetter ja. Jeg isolerte den med en varmereflekterende matte jeg kjøpte hos kollevold. denne utgjør mesteparten av forskjellen vil jeg tro. limte den rett på ic`n.