TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• slange\rør fra turbo til luftfilter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #281258  av HC

Halloen

Har planer om å sette batteriet i bagasjerommet for å få bedre plass ,og då skulle eg ha hatt nytt rør\slange fra turbo til luftfilter et som er beint uten svinger,har sett andre har hatt det.vett noen kor eg kan få takk i det
 #281281  av Insanity

jeg har batteriet baki... og skal gjør det du snakker om.
min plan er å stikke til Kollevold å finne samco slanger som passer. mulig det blir ett lite rør også. men skal være ganske kurant å montere det.

men tar gjerne i mot tips og bilder jeg også :D
 #281285  av Helmer

HC skrev:Halloen

Har planer om å sette batteriet i bagasjerommet for å få bedre plass ,og då skulle eg ha hatt nytt rør\slange fra turbo til luftfilter et som er beint uten svinger,har sett andre har hatt det.vett noen kor eg kan få takk i det
Du har ikke luftmengdemåler eller?
 #281293  av HC

jo luftmenge måleren har eg.
men vist du bruker samco slanger ka skal du gjøre med di 2 slangen som skal kobles innpå?
 #281306  av Helmer

Skjønner ikke helt hva du mener jeg da. Skal du ha ett rett rør med slange ut fra turboen til luftfilteret, kan du ikke gjøre det helt uten videre. Da må du ha datasprut.
 #281308  av Insanity

HC skrev:jo luftmenge måleren har eg.
men vist du bruker samco slanger ka skal du gjøre med di 2 slangen som skal kobles innpå?
skjønner hva du mener.

du kan sette på olje catch tank på veivhusventilasjonen.
det var iallefall min plan.
 #281345  av HC

Insanity skrev:
HC skrev:jo luftmenge måleren har eg.
skjønner hva du mener.

du kan sette på olje catch tank på veivhusventilasjonen.
det var iallefall min plan.
ok. så då bare kobler eg til olje catch tanken og så et filter?
men gjelder det begge slangene? og kor stor bør olje catch tanken vere?
Kan noen forklare ka veivhusventilasjon er\gjør?
 #281392  av Insanity

se der ja... det ble jo virkelig pent.

hva er egentlig den slangen som går fra t-koblingen etter luftmengdemåleren og til under på innsuget?
 #281402  av csstian

På den orginale luftfilter slangen er det to slanger som går inn.den ene går bak å inn under innsuget og den andre går inn der du ser jeg satte det lille filteret med crom på.Det er veivhus utluftingen.Den kan du enten ha ut i friluft med filter eller via catch tank og inn på innsuger eller via catch tank og med et filter ut i det fri.Men har du den ut i det fri kan du få litt olje lukt i kupeen.
 #281458  av Insanity

csstian skrev:På den orginale luftfilter slangen er det to slanger som går inn.den ene går bak å inn under innsuget og den andre går inn der du ser jeg satte det lille filteret med crom på.Det er veivhus utluftingen.Den kan du enten ha ut i friluft med filter eller via catch tank og inn på innsuger eller via catch tank og med et filter ut i det fri.Men har du den ut i det fri kan du få litt olje lukt i kupeen.
jah... men hva er den slangen til innsuget til?????

EDIT: den er til Idle Control Valv'en