TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt MR2 MK2 m/ 3vz-fte -> 3s-ge

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #281268  av Amund

Sjef prosjekt dette her Erling. MÃ¥ nesten forandre emnetittelen til MR2 MK2 m/ 3VZ-FTE du no :twisted:
 #281295  av 323F GTX

erling skrev: 15meter med eksosrør før turboene var nok ikke den skarpeste ideen i byn. :P Men om motoren også er bak er det jo litt bedre ja. :)

Skal ha den over kassen ja, kortest mulig greinrør :) Håper det er plass til den, lei av å tegne revisjoner nå :wink:
Tja, lest litt om forskjellige rear turbo oppsett, det er vistnok ikke noe stort problem med lange eksosrør før turboen. pluss at turboen går mye kaldere, noe som jo og er positivt.
BMW'en på bildet sparker nå i allefall ut over 800 hk :P
 #281467  av erling

Synes det er dårlig gjort av de på ebay å selge så mye kjekt.. Jeg røk på en liten smell idag, og nå eg disse her på vei, 8,5" og 10" x 17" :( Så nå blir det masse overtidspizza på jobben framover.... :roll:
Vedlegg
DSC06469.jpg
DSC06469.jpg (148.34 kiB) Vist 1555 ganger
 #281468  av erling

Amund skrev:Sjef prosjekt dette her Erling. MÃ¥ nesten forandre emnetittelen til MR2 MK2 m/ 3VZ-FTE du no :twisted:
:D Håper det blir bra. :) Satse på at det blir litt tid igjen til å mekke, og at jeg ikke må drukne meg altfor mye i overtid for å finansiere alt "skiten" :P
323F GTX skrev:
erling skrev: 15meter med eksosrør før turboene var nok ikke den skarpeste ideen i byn. :P Men om motoren også er bak er det jo litt bedre ja. :)

Skal ha den over kassen ja, kortest mulig greinrør :) Håper det er plass til den, lei av å tegne revisjoner nå :wink:
Tja, lest litt om forskjellige rear turbo oppsett, det er vistnok ikke noe stort problem med lange eksosrør før turboen. pluss at turboen går mye kaldere, noe som jo og er positivt.
BMW'en på bildet sparker nå i allefall ut over 800 hk :P
Nok litt lagg'y det der ja. :wink:
 #281470  av |plumbo

Looking good ;) som sagt håper på et par øl over en mr2 v6 på dagali igjen til sommeren ( kanskje også over en 4a-ge 20v ;))
 #281501  av CelicaTurbo

Ganske snadder de felgene der da, men kanskje litt modig å handle det mitt i et motorbygge hvor de fleste opplever at pengene løper mye fortere enn planlagt til nødvendige ekstrasaker i siste liten? ;)
 #281521  av erling

|plumbo skrev:Looking good ;) som sagt håper på et par øl over en mr2 v6 på dagali igjen til sommeren ( kanskje også over en 4a-ge 20v ;))
:) Dagali treffene er knall, det må vi sette av tid til. Så må du mekke i en 20v til da :wink:
CelicaTurbo skrev:Ganske snadder de felgene der da, men kanskje litt modig å handle det mitt i et motorbygge hvor de fleste opplever at pengene løper mye fortere enn planlagt til nødvendige ekstrasaker i siste liten? ;)
Jepp :) Mye god middag i havregrøt :D

Men det er ikke hverdag men finner favorittdesigenet i 10x17. :wink: Så da måtte det bare gå som det gikk :D
 #281539  av Alexander G

Fete felger Erling! Som om de gamle ikke var kule nok....
E vel ikke problem å selge de gamle, så e vel de nye godt finansiert tenker eg.
MÃ¥ ha meg en tur nedover til sommeren ser det ut som.
 #281735  av erling

Alexander G skrev:Fete felger Erling! Som om de gamle ikke var kule nok....
E vel ikke problem å selge de gamle, så e vel de nye godt finansiert tenker eg.
MÃ¥ ha meg en tur nedover til sommeren ser det ut som.
De gamle var alt for smale. :) Men tror jeg må ha dem og, er litt for glad i dem. Neste vinterbil må ha rett boltsirkel, så får jeg brukt dem igjen :D Du må bare ta deg en tur nedover når det passer. :)
 #281736  av erling

Ble ikke så mye skruing som jeg hadde håpet i helga, men har noen bilder fra tidligere drivaksel/girkasse-mekk. MR2 Turbo drivaksling må moddes litt med en spacer for å passe med lagerbraketten på v6-blokka. Dette for at spline'en inn i girkassen skal ha samme dybde innover som den har med 3s-motor. Greiest for simringen å treffe gamle gode sporet sitt :)
Vedlegg
3s-gte clutch montert. Alu.svinghjulet så fortsatt fin-fint ut etter et par sesonger med 3s-ge clutch
3s-gte clutch montert. Alu.svinghjulet så fortsatt fin-fint ut etter et par sesonger med 3s-ge clutch
Bilde016.jpg (618.38 kiB) Vist 1529 ganger
Girkasse akkurat lakka
Girkasse akkurat lakka
Bilde014.jpg (60.42 kiB) Vist 2125 ganger
Kassen klar til montering på motor
Kassen klar til montering på motor
Bilde017.jpg (416.37 kiB) Vist 1534 ganger
Drivaksel modifisering. Vi svidde vekk 2 dreieskjær kun på ett lite c-ring låsespor. Drivakslingene er HARDE. Hehe
Drivaksel modifisering. Vi svidde vekk 2 dreieskjær kun på ett lite c-ring låsespor. Drivakslingene er HARDE. Hehe
Bilde015.jpg (135.62 kiB) Vist 1533 ganger
Fikk også dreid til den lille spacerringen i alu. Aksling med to låsering spor. Det lengst til venstre er det nye
Fikk også dreid til den lille spacerringen i alu. Aksling med to låsering spor. Det lengst til venstre er det nye
Bilde019.jpg (276.42 kiB) Vist 1531 ganger
 #281738  av erling

Mer drivakslingsgreier :wink:
Vedlegg
Lager og spacer på plass
Lager og spacer på plass
Bilde 001-2.jpg (73.61 kiB) Vist 2119 ganger
Akselstubb og lagerbrakett montert på kasse/motor
Akselstubb og lagerbrakett montert på kasse/motor
Bilde029.jpg (583.83 kiB) Vist 1529 ganger
Forsterket innmat til indre drivleddene fra ATS Racing. De øverste er den orginale innmaten.
Forsterket innmat til indre drivleddene fra ATS Racing. De øverste er den orginale innmaten.
Bilde 009-2.jpg (69.89 kiB) Vist 2109 ganger
Bilde 011-2.jpg
Bilde 011-2.jpg (72.95 kiB) Vist 2110 ganger
Leddet sammen igjen etter rengjøring og med ny mansjett
Leddet sammen igjen etter rengjøring og med ny mansjett
Bilde 013-2.jpg (93.86 kiB) Vist 1532 ganger
 #281827  av Mr2 Mk2

Ser kanon bra ut alt dette :D Felgene var jo snadder 8) Kan se langt etter de tidene en 3.gen 3sgte var "værst", du har vært forut din tid her :mrgreen: Keep it up, så ser vi frem mot dagali :)
 #281909  av erling

Fikk litt mere snask i posten idag :-) V-band i stål og i alu. Tenkte å prøve v-band på intercoolerrørene og, slippe unna endel unøvendige siliconskjøter. De vannskjærte flensene var også ferdige, passformen var goodie. :-D Må bare plane dem, men det må en jo uansett etter sveising. :-)

Så er det visst påtide med en service på den gromme vinterbilen, kjedelig å bruke tid på sånt... :mrgreen:
Vedlegg
PO20080304_0001-2.jpg
PO20080304_0001-2.jpg (98.17 kiB) Vist 1534 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25