TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• G6r logg.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#276200  av Stiffy

Klarte å rote det frem etter mye om og men. Langt ifra tidenes bilde... og nå kom vinteren også, så til de grader. Hold på å rive håret av min far fordi han ville ha SKRopelEN i garasjen :evil: Den fortjener snø... Regner med Corolla'n står trykt under tak nå? :wink:
Vedlegg
18082007192.jpg
18082007192.jpg (298.71 kiB) Vist 893 ganger

#276275  av EXS

se der ja :) meg som står med ryggen til og tidligere eier som står og peker oppi motorrommet.

og rollan har desverre ikke noe tak over hodet akkurat nå nei :( måtte grave den frem idag, men den står ivertfall så skjermet fra elementene som mulig.

#276551  av Kjelliken

EXS skrev:pratet litt med han motorfyren i danmark og det er muuulig at det blir blacktop på meg nærmere våren :)

fant en motor som virket grei og sente en mail på den,
her er svaret jeg fikk .

Hej.
Motor 4age 20v black top 170hk 126000km komplet med ledningsnet og ecu 8500kr + moms.
Regards Egon Buch
Gadbjerg Motorimport

er dette en grei pris?? eller bør jeg gå for et frontcut?

vet ikke om bremsene på en G6 holder mål eller om de også må oppgraderes.
Virker som en helt grei pris og jeg føler ikke at i utgangspunktet at du trenger og skifte bremser funker helt fint til vanlig dags bruk. Men på rudskogen holdt min corolla ca 10 runder med orginal bremsene før de gikk varm. motoren funker også best med 6 trinns kasse har jeg erfart.

Da jeg nå har en 5 trinns fra en gammel carina.

En morsom motor og gkøre med den blacktoppen :)

#276561  av EXS

så prisen er grei ja :) det høres bra ut.

ang bremser så er de ikke "standard" i den forstand (blackdiamond og ferodo) så banekjøring er ikke noe problem :) armerte bremseslanger kommer også.

passer 6trinns kassa fra G6en over på en blacktop? plug n play??

hvordan er det forresten med godkjenning? går det eller kommer jeg til og bli avskiltet første gang "myndighetene" finner utav hva jeg har under panseret.
 #281319  av EXS

På tide med EU kontroll igjen, noen som vet om det blir et problem og vise bilen uten bakseter?? (bilder lengere bak i tråden)

har skjedd fint lite i det siste, det eneste jeg har gjort er og kjøpe nye calippere bak og vaska motoren,

men nå nærmer det seg montering av ny front og lakkering av felger, må bare få bilen gjennom godkjenninga først:)

Ren motor:Bilde
 #281329  av samejon

Jeg hadde plukket ut baksetene på min og fikk streng beskjed om at jeg måtte putte de inn før de var villige til å godkjenne bilen. Så kan nok være lurt.
 #281344  av Stiffy

Hvor tar du EU godkjenningen hen? På verksted i Grimstad eller drar du utenbys? Jeg tok min på Stoa Autorep. hvis du har hørt om dem? Er å anbefale om du ikke har bestilt time allerede.
 #281359  av EXS

Stiffy skrev:Hvor tar du EU godkjenningen hen? På verksted i Grimstad eller drar du utenbys? Jeg tok min på Stoa Autorep. hvis du har hørt om dem? Er å anbefale om du ikke har bestilt time allerede.

ok... ser de litt "mellom fingrene" :P

hvordan går det forresten med bilen din nå?? forsto at du hadde en snurrings og grøftings for ikke så lenge siden...
 #281397  av Stiffy

Ser nok litt mellom fingrene vettu;) hehe. Min bil er snart på veien igjen nå den, mangler bare litt støyisolasjon nå, så er den igrunn klar. Vet ikke om du har lagt merke til Moy Moner skiltet er skeivt nå, men jeg flyttet litt på den ene av de stolpene som holder skiltet. Så forresten bilen din på utsiden rett nedenfor der på Søndagen etter, vært på fest eller? hehe.
 #281406  av EXS

hehe, så det var der du skjeia ut ja... pratet med fevik bilverksted idag ang baksetene og det de krever er at alle selene er montert (typegodkjent med 5 seler) men baksete var ikke så viktig ????

ang søndagen og bilen min så sto den antagligvis parkert på utsia huset mitt rett etter salverød svingen. grått rekkehus
 #281411  av Stiffy

åja der du holder til ja! Vet du hvem det er som kjører den Grå Imprezaen? den er heftig!! Pappa var borte å viste min i går, jeg hadde ikke tepper på gulvet, ikke passasjerseter og bakseter, meget lite deksler å sånn, men gikk igjennom fordi. Men kjenner han som holder på der oppe så han vet at den kommer til å settes sammen igjen. Men tviler på at det er noe problem uten bakseter egentlig, hvertfall hos de fleste verksteder.
 #281435  av EXS

den grå imrezaen var naboens sin men den ble solgt for en stund siden til noen i distriktet (ser den nå og da) han har nå ordnet seg en eldre høyreratta impreza (fra japan auto tror jeg) bruker vel stort sett bare "supra" skilter på den så den blir ikke brukt så mye med andre ord.

regner med jeg setter opp bilen til neste uke så da er det bare og krysse fingrene ang om mine mods går igjennom....:P
 #282982  av EXS

da var EU godkjenninga gjort og resultatet ble 0- 1er feil 0- 2er feil og 0- 3er feil , så nå er det fritt frem igjen ;)

har også kjøpt inn felg lakk så nå blir felgene lakkert hvite iløpet av påska:).
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 51