TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Picnic - Erfaringer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #280074  av Speeder

Er det noen her som har førstehåndsinfo rundt Toyota Picnic?
Linker til biltestet har jeg også vondt for å finne, noen som kan hjelpe på den fronten?

Familiebil må snart handles inn og denne biltypen har kommet i søkelyset.
Eventuelle andre gode forslag mottas med takk :)
 #281206  av junkern

jeg kan si en ting ang picninc. HOLD DEG LANGT UNNA! den har det vært mye problemer med. bla oljeforbruk, girkasseras, katalisatoren ryker (koster 7500kr + montering)osv. lista er lang. jeg har jobbet på toyota i 6år og har skrudd litt på disse bilene. tester ol. er det nesten ikke tatt av denne bilen da den egentlig ikke skulle komme til norge. de aller fleste er import fra tyskland. dette er min anbefalling.
kjøp evt previa eller avensis verso hvis du skal ha en "stor" liten bil.
 #281368  av Speeder

Takker for tips!
Både previa og avensis verso blir i en prisklasse over det vi er på utkikk etter. Det må eventuelt bli første generasjon previa, den er så rar att den er på grensen til tøff 8)
 #281461  av junkern

hehe! sant nok. ruster no jælig, men er absolutt en grei bil for en forholdsvis lav pris klasse. husk å kjøp automat gir i så fall. manuell kassen er veldig dårlig. faktisk bedre bensinforbruk og bedre akselrasjon på automat, jeg referer fra min onkel som akkurat solgte begge sine. previan med manuell brukte rundt 1,4-1,5 på mila(når den gikk) mens faktisk automaten rulla på 1-1,2 på mila ved blandet kjøring. automat previan hadde rulla 550000km når den ble solgt uten problem)bortsett fra rust), manuellen ble solgt sammen som donorbil. hehe.
en svakhet til på previa( svært sjelden) ,toppakningen ryker pga motorens helling. motoren ligger veltet unnder bilen. derfor også velig dyr å reparere på verksted da stort sett alt er et helvete å skru på.

men uansett heller previa enn picnic!