TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Starter og stopper :S 3sgte bytte.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #281529  av Burn out

Hei, i hele natt har jeg skrudd og skrudd sammen med kolsrud her på forumet og byttet fra den vanlige gti motoren til 2.gen turbo motoren i min mr2. men i dag når vi skulle starte opp så starta den med en gang, gikk lit og stoppa, og siden da så har den starta og stoppa med en gang. noen som har erfaring med sånt?

På det nye ledningsnettet til motoren så har jeg ikke noe kontakt som matcher den nye fuel relay kontakten som sitter like ved sikringsboksen i motorrommet. hvor er vet den andre fuel relay en? kanskje det er derfor, og når jeg vrir om tenninga og venter på at check light skal skru seg av (den gule formen) så vil den ikke skru seg av, jeg mener det er for bensinpumpe releet?

Takker veeldig for svar=)
 #281541  av Xlr8

vet der er en ledning som du ikke må glemme er en "spezy" farge på den? gul eller rosa eller noe slikt..
 #281562  av Burn out

hvordan sjekker jeg feilkodene på en mr2? er det samme måte som på honda? kortslutte en spesifik kontakt og skru om tenninga for og telle blink?
 #281563  av Insanity

stemmer

er du sikker på at bensinpumpa fortsetter å gå etter at du har sluppet tenningsnøkklen?
 #281567  av Burn out

det er det jeg tviler på, men bensinpumpereleet som er med turbo ledningsnettet har jeg ikke noe kontakt til :S hvordan skal jeg koble opp den??

Er det meningen at man må kappe og skjøte noen ledninger når man tar motor swap fra gti til 3sgte? 2.gen.
 #281571  av Insanity

det vet jeg ikke.

men har du en mail adresse så kan jeg maile deg en pdf med komplett elektrisk dokumentasjon til Celica st185, tror du finner det du lurer på der.
 #281610  av Insanity

da er den sendt.

jeg vet ikke hvor det releet er. jeg har ikke skrudd på mkii :)
 #281615  av Morten

Sjekk signalet 'FC' fra ECU til "Circuit Opening Relay" i sikringsboksen, dvs at det går riktig. Har du flyttet rundt på signalene på 22-pins pluggen og den hvite kontakten ved siden av ECU til riktige plasser (må gjøres), eller kun plugga i kontaktene? Hvor mye av ledningsnettet er byttet?

Det relayet du ikke har kontakt til driter du langt i, da det ikke trengs pga at GTi har annet opplegg for bensinpumpe styring enn turboen (og du fortsetter bare å bruke gti opplegget). :wink:
 #281620  av Burn out

fant kontakta til bensinpimpa under askebegeret, lurer på om jeg bare skal koble den inn på strømmen (pluss) på cd spillern.. det gjør vel ikke noe som bensinpumpa går hele tiden mens bilen står på?
 #281629  av Burn out

det er nok ikke no annet en at det er det med at bensinpumpa ikke er kobla inn, prøvde og bare kjøre pluss 12v rett i plussledningen til pumpa og da gikk den akkurat som den skulle =)

Takker for svara!