TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Starter og stopper :S 3sgte bytte.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #281750  av Morten

Burn out skrev:fant kontakta til bensinpimpa under askebegeret, lurer på om jeg bare skal koble den inn på strømmen (pluss) på cd spillern.. det gjør vel ikke noe som bensinpumpa går hele tiden mens bilen står på?
Bensinpumpa skal stoppe når motoren ikke går av sikkerhetshensyn. Se for deg at du kommer i en ulykke og sitter fast i bilen samtidig som krasjen laget en bensinlekkasje i motorrommet. Lite moro med pumpe som går på full pupp da? :|

Ellers, sier som før. Sjekk FC signalet (Fuel Control) mellom ECU og C.O.R.. Det er dette signalet ECU styrer benisinpumpa med, og blir og brukt til å sikre motoren ved eventuelt overtrykk eller andre uhumskheter. Når dette ikke er kobla riktig vil symptomene være som du beskriver, med motor som starter og går 2-3sek før den dør igjen. Dette må ofte/alltid rutes riktig ved 3sge->3sgte konverteringer + er rutet forskjellig på de forskjellige revisjoner.
 #281757  av Burn out

Ja skjønner hva du mener, men bare jeg finner ut av hvor det orginale bensinpumpe releet sitter så skal det ikke være noe problem og koble den til det andre releet jeg fik med gte en. er bare så innihamperæva knotete og trangt :S
 #281762  av Amund

det orginale releet ligger vel i bagasjerommet, rett ved siden av ecu. Står "circuit opening relay" på det.
Hadde akkurat samme problem som du beskriver når eg skifta motor, og Morten var min redning. Kobla FC-ledningen korrekt så fungerte bensimpumpa som den skulle. Ledningen er Grønn med rød stripe.....

Morten er ikkje så dum som han ser ut til skjønner du :mrgreen:
 #432339  av Skwettlapp

Burn out skrev:Hehe, nei det tviler jeg ikke på ;)

Men hvor skal den kobles? hadde vært flott om noen kunne forklart meg hvilken ledning som skal hvor :P
Ikke meningen å ta opp gammel tråd igjen her, men har akkurat samme problemet som beskrevet, og trenger litt ekspertise hjelp her :)

Fant du noen gang ut hvor denne skulle kobles?
Setter stor pris på råd fra dere på forhånd :)