TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 mk1 4age Turbo

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #281730  av advance

Dette er et rent vår prosjekt og ikke ment som en permanent løsning! Blir en alfa v6 eller lign. etter hvert...

Tenkte noe så simpelt som å kjøpe meg dette settet her:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Corolla- ... enameZWDVW

Sammen med en trykkstyrt dyse som åpner ved 0.2 bar. Kanskje en kraftigere bensinpumpe og evt en oljekjøler. Justere tenningen litt bakover ;)? Dette burde holde sommeren med ca 180-200hk.

MEN: Noen som har noen formening om hva slags dyseløsninger som finnes og hvordan gjøre dette "best" mulig... Alle tips om hvordan få dette enklest mulig til!
 #281737  av ArildM

Skal lete opp FAQ'en jeg fant når jeg får tid.

De anbefalte ikke T04 turbo der... Injectorer skal en kunne finne som passer rett over i fra en annen toyoyta motor husker ikke hvilken.
Husk også at et slikt turbokitt ikke passer uten videre, må kutte og kappe i kupeveggen +++ Selv om kittet er billig så tror jeg det kan bli dyrt å få det til å passe?

Mulig det er bare jeg som tar feil også, har tross alt ikke prøvd selv bare lest andres erfaringer :)
 #281817  av advance

Tja, kan vel kanskje få viklet turboen litt annerledes...

Men nå ser det ut som om jeg må fremskynde planer om ny motor. Trur jeg tok feil av girkassen :/. Jeg tipper den tok kvelden idag. Nå skraper den bare på 3. gir, og får ikke spaken i 4. gir i det hele tatt. Skudd i blinde om noen har en quick fiks på dette.

Da er spørsmålet, hva slags kasse passer. Og hvor kan jeg evt få tak på en 4agze motor med kasse?
 #281849  av tojo2

Kan vel vere noe feil med overføring. Hvis ikke se autodb kode 1805157. Ikke min.
 #282022  av advance

Vi bestemte oss idag for å kjøpe nye motor/kasse (4agze) fra Canada ;). Så da er det bare å håpe på god sjø og en mnd's tålmodighet :D
 #282033  av ArildM

Hvem leverer?