TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mk3 med lekkende targa?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #269529  av Lørnings

Jada, jeg regner med dere har hørt det før :P Det jeg lurer på er hva man gjør, bare bytter pakningene rundt taket? eventuellt hvilke pakninger da?

#269548  av KK-ma70

Har skiftet den rundt ruten, men det lekker fortsatt i skjøten dær sideruten møter tak/a-stolpe. Ble litt bedre da, men burde kansje skifte på taket også. Kan kansje ta av dørtrekk for å se om du får skrudd ruta litt høyere opp på festene på vindusheisen. Får kansje klemt ruta mere mot tettelista da...
Har ikke prøvd dette selv, så jeg vet ikke om det er noe å justere på.

#269587  av Lørnings

Stress på engelsk=P Men da har jeg ihvertfall en viss indikasjon på hva som bør gjøres i vinter :wink:

#269603  av tojo

Lørnings skrev:Stress på engelsk=P Men da har jeg ihvertfall en viss indikasjon på hva som bør gjøres i vinter :wink:
Hehe,skal se om jeg får tatt meg tiden til å oversette. :D
 #269624  av 2r-e-rik

Lørnings skrev:Jada, jeg regner med dere har hørt det før :P Det jeg lurer på er hva man gjør, bare bytter pakningene rundt taket? eventuellt hvilke pakninger da?
bare å venne seg til å kjøre i et badekar.. har bytta alle pakningene i taket på min.. men det renner fortsatt..
 #269629  av tojo

2r-e-rik skrev:
Lørnings skrev:Jada, jeg regner med dere har hørt det før :P Det jeg lurer på er hva man gjør, bare bytter pakningene rundt taket? eventuellt hvilke pakninger da?
bare å venne seg til å kjøre i et badekar.. har bytta alle pakningene i taket på min.. men det renner fortsatt..
Her er det noe feil! har du justert vinduene da? montert pakningene rett? hmm.
 #269635  av 2r-e-rik

tojo skrev:
2r-e-rik skrev:
Her er det noe feil! har du justert vinduene da? montert pakningene rett? hmm.
har ikke justert vinduene.. jeg er 100% sikker på at jeg har montert pakningene rett...

#269751  av Turbotrille

Er det kun taket som lekker, eller er det i en av skjøtene?

Jeg hadde samme problemet med min bil etter å ha satt sammen igjen etter lakk, da hadde jeg faktisk glemt å ha pakningsstoff mellom listen og taket :oops: , prøvde å kjøre på med rutelim, men var nok for beskjeden, fortsatt lekk, men med nok lim vil jeg egentlig tro at det er mulig å få det tett.

#269759  av Andreazz

Når jeg monterte listene igjen etter lakkeringa så vaska jeg alt skikkelig, sprayet de inn med masse silikonspray. Lot de stå en 10min før jeg tørket av det værste. Så monterte jeg alt ordentlig, å nå lekker det ikke i det heletatt!
Nå har jo ikke bilen min stått (eller kommer til å stå) lenge ute i regn, men det er ingenting vann som kommer inn når jeg vasker bilen. Å jeg bruker MYE vann når jeg vasker bilen :D
En annen ting jeg har funnet ut som er viktig, er å være nøye når man setter på taket. Lirk det ordentlig ned og på, å pass på at leppene på pyntelistene i framkant av taket og mot a-stolpen blir liggende rett..
 #282095  av Lørnings

Jeg tar opp denne posten igjen jeg! Hvilke pakninger er det jeg skal bestille og bytte, i tillegg til å heve vinduene?
Vedlegg
Kan noen spesifisere hvilke pakninger jeg trenger?=P
Kan noen spesifisere hvilke pakninger jeg trenger?=P
Supra tak.gif (24.83 kiB) Vist 512 ganger
 #282101  av tojo

Bytt alle pakningene(iallefall den fremste og di 2 som er på targataket)