TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stagg pÃ¥ demper

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #282059  av guffen85

noen som har et orginal stak som vist på tegningen liggende??
må ha til begge sider foran.gjerne med mutere å alt
 #282068  av doffy

guffen85 skrev:noen som har et orginal stak som vist på tegningen liggende??
må ha til begge sider foran.gjerne med mutere å alt

Jeg pleier å ta med tegning når jeg skal referere til en :P
 #282075  av guffen85

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Vedlegg
kopi.GIF
kopi.GIF (24.86 kiB) Vist 625 ganger
 #282144  av guffen85

Larsen skrev:Du finner sånne forsterkede stag på http://www.twosrus.com
er disse like lange som de orginale.
får det som har skjedd er at det sto coilovers på bilen før. men de var helt øddlagte så jeg bytta til gule koni dempere osv. det vill jo også si at jeg måtte sette på orginale fjærbein igjen. men da jeg satt på dette staget på det orginale fjærbeine. ble det bare revet av pga det er får kort. feste plassen på coiloversene var mye lengere nede en på de orginale fjærbeinet. så må ha riktig lengde på det.
 #282145  av Dalan

guffen85 skrev:
får det som har skjedd er at det sto coilovers på bilen før. men de var helt øddlagte så jeg bytta til gule koni dempere osv. det vill jo også si at jeg måtte sette på orginale fjærbein igjen. men da jeg satt på dette staget på det orginale fjærbeine. ble det bare revet av pga det er får kort. feste plassen på coiloversene var mye lengere nede en på de orginale fjærbeinet. så må ha riktig lengde på det.
De som selges hos Twosrus er erstatninger for de originale, så de har riktig lengde til originale fjærbein :)
 #282148  av guffen85

Dalan skrev:
guffen85 skrev:
De som selges hos Twosrus er erstatninger for de originale, så de har riktig lengde til originale fjærbein :)

oki takk takk :D
 #282224  av Larsen

Lengden spiller jo liten rolle så lenge de er like lange. Mitt intrykk av de var at de var av mye bedre kvalitet enn de gamle(samt billigere). Høyden på den er også inviduelt justerbare.
 #282250  av guffen85

Larsen skrev:Lengden spiller jo liten rolle så lenge de er like lange. Mitt intrykk av de var at de var av mye bedre kvalitet enn de gamle(samt billigere). Høyden på den er også inviduelt justerbare.

men hvordan vet jeg da at jeg har rette lengden på de så jeg ikke river di av igjen da??
 #282317  av Larsen

guffen85 skrev:
Larsen skrev:Lengden spiller jo liten rolle så lenge de er like lange. Mitt intrykk av de var at de var av mye bedre kvalitet enn de gamle(samt billigere). Høyden på den er også inviduelt justerbare.

men hvordan vet jeg da at jeg har rette lengden på de så jeg ikke river di av igjen da??
På orginale dempere så er det bare å justere de slik at det ikke er noen spenning i dem da du har jekket opp bilen, men siden du påstår å ikke ha orginale dempere så vet jeg ikke hva du sikter til. De orginale er både svake og dårlige(spesielt 91-93). Spesielt ved sterkere stabilisatorstag er det vanlig å bytte til uorginale pga. slark eller å hindre at de bøyer seg.
 #282356  av guffen85

Larsen skrev:
guffen85 skrev:

På orginale dempere så er det bare å justere de slik at det ikke er noen spenning i dem da du har jekket opp bilen, men siden du påstår å ikke ha orginale dempere så vet jeg ikke hva du sikter til. De orginale er både svake og dårlige(spesielt 91-93). Spesielt ved sterkere stabilisatorstag er det vanlig å bytte til uorginale pga. slark eller å hindre at de bøyer seg.

men er jo ikke staget som er gått i stykker er jo bare feste. der det henger på demperen pga staget jeg har på nå er fårkort. så må jo være når demperen går opp river staget bare av feste. så må ha et lengere stag som følger med opp
 #282408  av Larsen

guffen85 skrev:

men er jo ikke staget som er gått i stykker er jo bare feste. der det henger på demperen pga staget jeg har på nå er fårkort. så må jo være når demperen går opp river staget bare av feste. så må ha et lengere stag som følger med opp
Det staget der skal dra demperen ned. Problemet ditt er da ikke at staget er for kort, men at festet ditt er for dårlig. Stabilisatorstager gjør slik at i en sving så vil den hjelpe til med å presse demperen som ligger på innersiden av svingen oppover slik at du får mindre krenging. Altså de stagene skal dytte demperene dine oppover.
 #282584  av guffen85

Larsen skrev:
guffen85 skrev:

Det staget der skal dra demperen ned. Problemet ditt er da ikke at staget er for kort, men at festet ditt er for dårlig. Stabilisatorstager gjør slik at i en sving så vil den hjelpe til med å presse demperen som ligger på innersiden av svingen oppover slik at du får mindre krenging. Altså de stagene skal dytte demperene dine oppover.
så det vill si jeg kan bare sveise feste bedre fast på samma plass å alt vil bli bra da???
 #282644  av Larsen

Jeg sveiset forsterkninger på min for at festene ikke skulle ryke. Hadde riktig nok kraftigere stabilisatorstag. Bare pass på for demperene innholder olje. Den vil nok ekspandere hvis du begynner å sveise på den.
 #282687  av guffen85

Larsen skrev:Jeg sveiset forsterkninger på min for at festene ikke skulle ryke. Hadde riktig nok kraftigere stabilisatorstag. Bare pass på for demperene innholder olje. Den vil nok ekspandere hvis du begynner å sveise på den.

har bare orginalt fjærbein har gule koni dempere inni så tror det skal gå greit da:D