TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min drifte-supra. NÃ¥ til salgs.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #282277  av Christian

Bremsepapiret :) Gidder ikke legget ut restem som viser af o.l. Bilen går litt magert, så Erik mente en bensintrykksregulator bør monteres. Setter inn en slik og en bredbåndslambda ganske snart. :)

Bilde
 #282281  av Christian

Noen flere bilder. Starter med Supran etter turne hjem over vidda.
Bilde

Hi Ace'en dro det den maktet over fjellene. En møkkabil, men den banker og går uten stell og kos.
Bilde

Kom hjem til traktortreff :lol:
Bilde

Som nevnt tidligre må man starte tidlig 8)
Bilde

Seter, seler, kjøredress, kjøresko, setefester, baklava, og krage
Bilde

Med ny intercooler
Bilde

Ny eksos
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Laget meg ett skikkelig kaldluftinntak i dag, det orginale ligger bak frontlykta...kan jo ikke fungere skikkelig.
Bilde
Bilde
Her nede regner jeg med at lufta kommer lettere og kaldere
Bilde

Har også bestemt meg for å flytte ekspansjonstanken hit, da den ikke vil blokkere for radiatoren. Skjærer i tillegg endel hull i frontfangeren for å forbedre luftgjennomstrømningen til radiator. :)
Bilde

Akkurat nå er det tid for dram (Les: flere drammer!) Arne skylder meg litt ekstra brennevin også, siden han tapte veddemålet vårt. (Ikke over 380hk :) )
 #282368  av Christian

Da er tanken ferdig og luftfilteret plassert der det skal være. Måtte forandre litt på høyden i dag.
Bilde

Luftfilterer er for lite, men det duger så lenge bilen ikke brukes :lol:
Bilde
Bilde

Fronten ferdig tilpasset. Må tilstå at jeg ikke engang hadde tenkt på dette før jeg så den oransje supraen til Toyparts.
Bilde
Bilde
Bilde
 #282369  av Arne rebel

Når det gjelder veddemålet så erkjenner jeg nederlaget og har brennvinet klart til det :D Det er som jeg har sagt hele tiden, fire er forlite....sekes er mye bedre :wink:
 #283301  av Christian

Gikk dritt med Hankook gitt. Regnet nesten med det siden det begynnte å drøye slik med svaret :?
Vel, da blir det trange tider i sommer. Ringer rundt og pruter dekk som bare det nå :roll:

Trenger flere felger også, noen som har ok 17" som passer greit på en supra?
Utseende ikke så nøye :P
 #283345  av Christian

Fikk veldig lite tid på verkstedet i kveld, men fant ut hvordan jeg fikser de nye sete festene. Har nå 2 stk supra-stoler med svimerker etter vinkelsliperen :P

Sveiser og fikser ferdig setene i morgen. Må forske litt mer på førersetet for å finne en god sittestilling.

Er egentlig bare montering av setene igjen nå, så er bilen startklar. Er spent på hvordan dette kommer til å gå. Er helt opphengt i kjørestilen til Mr2'en, så det blir litt omstilling :lol: Begynner å bli bar asfalt her oppe også, så med litt flaks er det klart for litt "trening" om ei drøy uke :twisted:

Uansett skal det bli morro å teste bilen, har en god følelse når det gjelder driftsikkerheten til denne børsa! 8)
 #283551  av Supramk3turbo

Dette blir virkelig bra:) Gleder meg å se den sidelengs til sommeren :)
 #283556  av ErikG

Ser morsomt ut detta. God progresjon i arbeidet også. Regner med å se denne på de fleste sladde treffene til sommern? Hvordan festet du slepekroken? Sveiset eller skrudd?
 #283566  av Christian

ErikG skrev:Ser morsomt ut detta. God progresjon i arbeidet også. Regner med å se denne på de fleste sladde treffene til sommern? Hvordan festet du slepekroken? Sveiset eller skrudd?
Takk. Går ikke så fort da. Er masse jobb og barnepass innimellom...

Planen er å stille i alle powerdrift rundene, og gjøre det så bra som mulig der. Resten av treffene får bli som de blir.

Slepefestet er ett m16 gjengestag som er sveiset inn i org slepefeste, som igjen er boltet inn i ramma. Har også laget ett ekstra feste helt forran på ramma, samt helsveiset inn ett t-profil stykke til gjengestaget. Det ble solid, nesten så jeg kan jekke bilen etter denne! :wink: :lol:
 #284060  av Christian

Bilen er egentlig ferdig, så jeg har stort sett putlet på med småting i påska. Har fått i meg masse godt å drikke også :D

Begynner å rykke hardt i gassefoten :twisted: Har bestillt 2stk 235/45-17 Toyo R888 til bruk forran i sommer. I tillegg har jeg bestillt 6stk 245/45-17" av type jokkmokk, samt 6stk 225/45-17 av type Antyre. Disse er nesten identiske i pris, så om ett skiller seg ut her jo saken grei.

Hadde Ole Tommy og Arne Erik innom en liten tur i helga som var, med den obligatoriske psykingen det medfører. Mange nye veddemål er nå derfor på plass :lol:

Var også å tok kjøretimene på henger i dag (BE) og har oppkjøring på fredag, skal jaggu se at jeg kan dra supra'n lovlig snart også :mrgreen:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 28