TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• komplett overhaling av 3sge motor pÃ¥ mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #282053  av PerX

hei.
fant ut at jeg skal total overhale motoren som står i bilen nu.
unntatt stemplan om dem koster mye?

noen som vet om en plass kor man får tak i komplett sett, til en rimelig pris?

var innom toyota her i strøket. og dem hadde prisan sånn her:
komplett motorpakningsett 3146kr
rådelager 123kr stk
veivlager 270kr stk
stempelringer (sett) 2175kr

ka dere syns om de prisan?
 #282058  av PerX

kai skrev:jeg synes ikke det var gal pris :wink:
ok :D de på jobb mente lager prisan var litt overdrevet og stempelringan, men ikke vet jeg :mrgreen:
 #282113  av PerX

Kanakkas skrev:Sjekk ut om det motor-pakningssettet er HELT komplett, er nemlig ikke det til 3sgte..
hmm, må nesten høre med dem.
ingen som har liste over ka man treng? altså delenr på alt av overhalingsdeler? :)
 #282166  av PerX

Master skrev:Her er en liten post om min 3sge overhaling: viewtopic.php?f=33&t=3497
nice:) kor du kjøpte alt av delan da? :D
 #282218  av Master

Fra Toyota: u/mva, lenge sia

Reg. reim : 409,-
Styrehjul reg. reim: 258,-
Styrehjul reg. reim: 471,-
Vannpumpe: 746,-

Uorginalt: u/mva lenge sia

Ringsett STD Toyota: 696,-
Komplett pakningssett Toyota (det største): 1672,-

De uoriginale delene husker jeg ikke hvorfra de ble bestillt, men du får sikkert noe fra mekonomen e.l.

I dag ville jeg bestillt alle delene fra Toyota Dallas (http://www.toyotapartsales.com) bare å plotte inn delenummerene der så får du opp litt hyggeligere priser enn her kan man si...
 #282232  av Kanakkas

PerX skrev:
Kanakkas skrev:Sjekk ut om det motor-pakningssettet er HELT komplett, er nemlig ikke det til 3sgte..
ingen som har liste over ka man treng? altså delenr på alt av overhalingsdeler? :)

Legger ut svaret på PM'n her jeg, kanskje flere som lurer....

Husker selvfølgelig ikke alt som mangla, men det var mye om jeg ble lurt veit jeg ikke..??
Men her er noe av det jeg kommer på i farta som manglet.... Husk at dette er til 2. gen 3sgte!

1717388382 Exos manifold pak. ( husk 2 av denne)
2384588380 Insulator (til fuel rail mener jeg å huske)
1912774040 Pakning
9009914090 O-ring
1547188580 Pakning
1634788380 Pakning
2562774060 Pakning
1518888382 O-ring
2329175010 Mellomstykke (tror disse er dysepakninger)

Motor lagere kjøpte jeg av Motorteknikk i Oslo. Oppgradert i forhold til originalt og kostet endel mindre... ;)
All maskinering og ballansering og vektutlignig er utført hos de. Og kan anbefalle de sterkt, hyggelige folk.

Ta gjerne å dobbeltsjekk antall og dele nr. tar ikke ansvar for event feil her... :)
 #282238  av kvassheim

vet toyparts her på forumet selger komplett overhalingskit med stempler, alt av pakninger og lager, vannpumpe, registerrreim og strammehjul til 6000-å-et-eller-annet.. ikke så gærent spør du meg..
 #282295  av PerX

Kanakkas skrev:
PerX skrev:

Legger ut svaret på PM'n her jeg, kanskje flere som lurer....

Husker selvfølgelig ikke alt som mangla, men det var mye om jeg ble lurt veit jeg ikke..??
Men her er noe av det jeg kommer på i farta som manglet.... Husk at dette er til 2. gen 3sgte!

1717388382 Exos manifold pak. ( husk 2 av denne)
2384588380 Insulator (til fuel rail mener jeg å huske)
1912774040 Pakning
9009914090 O-ring
1547188580 Pakning
1634788380 Pakning
2562774060 Pakning
1518888382 O-ring
2329175010 Mellomstykke (tror disse er dysepakninger)

Motor lagere kjøpte jeg av Motorteknikk i Oslo. Oppgradert i forhold til originalt og kostet endel mindre... ;)
All maskinering og ballansering og vektutlignig er utført hos de. Og kan anbefalle de sterkt, hyggelige folk.

Ta gjerne å dobbeltsjekk antall og dele nr. tar ikke ansvar for event feil her... :)
takk takk. men passer det 3sge da?
 #282296  av PerX

kvassheim skrev:vet toyparts her på forumet selger komplett overhalingskit med stempler, alt av pakninger og lager, vannpumpe, registerrreim og strammehjul til 6000-å-et-eller-annet.. ikke så gærent spør du meg..
jo men dem hadde bare til 3sgte, dem sa nu at dem ikke hadde for 3sge. men er det mye forskjell på de da? passer ikke dem overens? stempla osv.
 #282333  av kvassheim

PerX skrev:
kvassheim skrev:vet toyparts her på forumet selger komplett overhalingskit med stempler, alt av pakninger og lager, vannpumpe, registerrreim og strammehjul til 6000-å-et-eller-annet.. ikke så gærent spør du meg..
jo men dem hadde bare til 3sgte, dem sa nu at dem ikke hadde for 3sge. men er det mye forskjell på de da? passer ikke dem overens? stempla osv.
nei, motorene er ganske forskjellige sånn.. my bad :roll:
 #282524  av PerX

kvassheim skrev:
PerX skrev:
nei, motorene er ganske forskjellige sånn.. my bad :roll:
ok, thanks :D
men da bestille man bare i fra toyota da..litt stive priser på stempel ringer, men men.. :|
 #282555  av marlboro1310

du har ikke vurdert å bare enkelt og greit gå å investere i en 3SGTE 2. eller 3. gen? er jo ikke SÅ gal pris, og så mye mye mere moro også... :D