TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• H3 xenon i MR2 TÃ¥kelys. Noen som har prøvd?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #282531  av FireWalk

Sitter og vurderer å sette inn h3 xenon lys (6000k) i tåkelysene på MR2en min. Disse tåkelysene er jo ganske store i forhold til biler flest, og har jo også som tåkelys flest metallplata direkte forran selve pæra som gjør at lyset dimmes.

Spørsmålet er derfor, er det noen som har gjort dette på sin MR2 og kan fortelle litt om hvordan det blir seendes ut? :-) Er det verd det?

Har nå satt inn noen 100w "xenon look" pærer. Blått skjær i, men det kommer jo uansett ikke i nærheten av ekte xenon.

Om noen har noen erfaringer med dette så hadde det hjulpet meg langt på vei i å ta avgjørelsen.
 #282539  av Burn out

Jeg satt i xenon 6000k nå i helga. For og si det sån, så lyser det som et hælvette :P det lyser ikke langt men det lyser ganske sterkt. må bare få justert selve lyktene mere mot bakken, er noen som klikker med å blinke med fjærnlysa når det er mørkt..
 #282567  av FireWalk

Burn out skrev:Jeg satt i xenon 6000k nå i helga. For og si det sån, så lyser det som et hælvette :P det lyser ikke langt men det lyser ganske sterkt. må bare få justert selve lyktene mere mot bakken, er noen som klikker med å blinke med fjærnlysa når det er mørkt..
hehe.. det kan jeg tenke meg ja! hvordan er fargegjengivelsen da? Tenker da på det rent utseendemessige vs vanlige 55 og 100w "xenon look" pærer.. er det verd bryderiet? :)
 #282603  av FireWalk

toyota_mr2 skrev:jeg har 10000k i grøftelysa på mr2en de ble skam bra
jeg kan sete inn et bilde vis du vill
det jeg har lyser så bra du trenger ikke vipe opp lyktene
Et bilde hadde vært supert!

Kan du fortelle litt om hvordan du la opp ledningsnettet til dette også? hvor plaserte du ballasten? Greit å vite enkleste måten. Jeg har en uvane med å gjøre det på den mest tungvindte måten, les: unødvendig borring, knoting og bruk av tid. :)
 #282631  av toyota_mr2

jeg kobla de bare till på det ledningsnetet som skal brukes til grøftelysene åg jeg skrude av fangeren åg monterte balasten ret under vipelukten nesten det
er et hull der så de passer en 8mm bolt i tror vertfal de var 8mm så jeg skrude den bare fast der på ver side så tok jeg en strips å¨ver så jeg vet den henger der for jeg fik ikke te å skru den på ver side men kan se om jeg ikke kan ta bilde av de åg
Vedlegg
10000k
10000k
mr2 motor 032.JPG (777.86 kiB) Vist 221 ganger
 #282757  av Bite me...!

sleit med rettskriving sjøl eg når eg var mindre... Det blir bedre å bedre jo meir du leser. Hjernen lagrer ord som bilder og på den måten kan du luke ut bilder som ikke stemmer/feil stavet... :idea:
 #282767  av FireWalk

Syntes det så veldig bra ut jeg! Tror jeg må prøve noe sånt selv! :) Ja hadde vært fint om du kunne tatt bilde eller beskrevet bedre hvor du plaserte ballasten. Xenon lys vil nok gi bilen et litt mer moderne utseende tenker jeg. :)