TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min Carina E 95`

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #282896  av Carina_E

også her et bakfra men litt mer rett på..
veit det ikke ble de beste bildene men viser ihvertfall litt om hvordan den vil bli sende ut da.. :wink:

Det jeg prøver på er å ta igjen den kanten som kommer opp på siden av fronten og føre den videre på siden av bakfabgeren, men kun på siden, den vil bli gradvis borte når den kommer rundt hjørnet og helt borte mellom der hvor eksosen skal ut.
Mener dette vil passe bra til fronten.

Tar gjerne i mot komentarer på hvordan folk tror dette vi bli. :roll:
Vedlegg
bilder5 094.jpg
bilder5 094.jpg (2.93 MiB) Vist 559 ganger
 #282919  av celicat23

Fangeren så veldig formløs ut på bildene. "Clean" er pent, men pass på at det ikke blir direkte rart&kjedelig.

Jeg mener den nederste leppa burde utheves hele veien rundt, som merket på tegningen/bilde.
(hvit rubrikk)

Sånn det ser ut så ser det ut som fangeren er helt glatt og formløs (sort rubrikk) men det er kanskje bare bildene som ikke klarer og gjengi formen helt?

(ja, jeg har mAd dRAWiNg sKiLLz! :lol:)
bilder5 094 copy.jpg
bilder5 094 copy.jpg (87.07 kiB) Vist 559 ganger
Du har ikke vurdert og sveise igjen rommet for skiltet i bakluka og flytte det ned da?

Bilde

:wink:
 #282958  av Carina_E

celicat23 skrev:Fangeren så veldig formløs ut på bildene. "Clean" er pent, men pass på at det ikke blir direkte rart&kjedelig.

Jeg mener den nederste leppa burde utheves hele veien rundt, som merket på tegningen/bilde.
(hvit rubrikk)

Sånn det ser ut så ser det ut som fangeren er helt glatt og formløs (sort rubrikk) men det er kanskje bare bildene som ikke klarer og gjengi formen helt?

(ja, jeg har mAd dRAWiNg sKiLLz! :lol:)

Du har ikke vurdert og sveise igjen rommet for skiltet i bakluka og flytte det ned da?

:wink:

Har tenkt litt på det jeg også det med å la den kanten gå rundt hele, får se hva jeg gjør. skal prøve å få bilen ut av garasjen også sette på bakfangeren for å få et litt bedre oversyn da på hvordan det blir.. :wink:
Har i hvertfall bestemt meg for at jeg ikke skal ha noe hull i fangern bak så jeg slipper gitter der. syns ikke noe om det selv.

Har faktisk tenkt på det med å flytte skiltet ned i fangern men har ikke helt bestemt meg enda. Blir nok ikke i år tenker jeg for nå er det bakfangern og skjørtene som står for tur. Håper at den er klar til japsetreffet på vålerbanen 1 mai. :roll:
 #282961  av celicat23

Carina_E skrev:Har i hvertfall bestemt meg for at jeg ikke skal ha noe hull i fangern bak så jeg slipper gitter der. syns ikke noe om det selv.
Enig der. Skape variasjon med og bare skjære noen hull og hive inn noe netting er skjeldent pent. Syns du har ett godt utgangspunkt slik som den er nå, det må bare bli mer form/kurver på den.
 #284465  av Carina_E

Går litt tregt her men nå er det bare pussinga igjen. å det er det mye av :evil: men skal nok få det til..
Har som mål å bli ferdig til japsetreffet på våler.
Ble gjort litt forandringer på fangeren, og det til det bedre syns da jeg sjøl.. :D skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder til helga. :wink:
 #284487  av celicat23

Kult. Gleder meg til og se hvordan det har blitt :wink: Ellers så skal jeg ta meg turen til japsetreffet hvis været er fint regner jeg med, så får sett den der.
 #284537  av Carina_E

celicat23 skrev:Kult. Gleder meg til og se hvordan det har blitt :wink: Ellers så skal jeg ta meg turen til japsetreffet hvis været er fint regner jeg med, så får sett den der.

er ikke store forandringene da :wink:
du får ta deg turen dit da.. 8)
 #296031  av Carina_E

Dårlig med noe oppdateringer her, men det har stått stille en stund. Har prioritert å få gjort litt med huset pluss at jeg skal bli pappa :D og det gleder jeg meg kjempe masse til....... :) :)
Men skal prøve å få gjort noe nå i sommer, men har et stort problen... :twisted: Bilen vil ikke starte, den starter med engang jeg dytter den i gang, men da jeg vrir på nøkkelen så bare klikker det i startern. Har hatt ut den som sitter der, og sjekka den, samt prøvd en annen men det bare klikker for det. Er det noen som har noe tips ell råd om hva det kan være? eller hva jeg kan prøve??

Alt taes imot med stor takk.
 #296177  av lexusmann

Sjekk batteri, dynamo, tennplugger, osv...startmotor, alt som har med tenninga å gjøre... :wink:
 #296219  av Carina_E

Batteri er sjekket, det er iroden, dynamo er ny, tennplugger er sjekket.
Tror ikke det har noe med det å gjøre for da jeg dytter eller tauer den så starter den med en gang. det jeg har finni ut er at da jeg måler batt. så ligger det på ca 11,90 til 12 amp ell hva det måles i, mens da jeg måler den tynne ledingen som går inn på starteren så gir den ikke mer en litt over 9. Har funnet ut at det er noe galt med strømmen fra batt. til tenninga også videre til starteren ett eller annet sted. :cry: Skal prøve forskjellige ting som jeg har blitt rådet til å prøve så får jeg se om jeg får den til å starte.. Håper det funker snart. så jeg får fortsatt på fangeren..
 #296247  av lexusmann

Da er det batteriet...det skal nemlig måle ca 14a...2amp er ganske stor reduksjon.... :wink: noen andre som er enig??
 #296433  av Carina_E

Ok..
Men skulle det ikke gått da jeg bruker startkabler fra en annen bil som står å går??

Mvh Glenn
 #296455  av mulle-mek

sjekk koblingene på batteriet hvis de er i orden bytt hovedkabel fra batteri til starter byttet selv starter en gang men viste seg at ene ledningen på batteri var løs for f :twisted:
 #297124  av Carina_E

mulle-mek skrev:sjekk koblingene på batteriet hvis de er i orden bytt hovedkabel fra batteri til starter byttet selv starter en gang men viste seg at ene ledningen på batteri var løs for f :twisted:
Jippi.... :D endelig, det var det som måtte til ja. Var ute og kjørte en tur i går.. det var godt. veldig uvant da jeg har sitti og kjørt avensisen i over et år nå.. :)

Tusen takk for tipset mulle-mek.
Byttet strøm ledingen til starteren, samt at jeg bytte jordingsledningen mellom batteri og motor, batteri og karosseri, og motor og karoseri.
Da dette var gjort så startet den med en gang..... :D :D

Fikk også prøvemontert bakfangeren. Bilder av dette kommer seienere... 8)
 #297476  av Carina_E

Legger ut litt bilder av hvordan bilen ser ut med bakfangeren så langt... :wink:
Vedlegg
bilder5 124.jpg
bilder5 124.jpg (4.47 MiB) Vist 559 ganger
bilder5 125.jpg
bilder5 125.jpg (3.93 MiB) Vist 557 ganger
forfra
forfra
bilder5 126.jpg (3.87 MiB) Vist 561 ganger
ikke den beste kvalititen
ikke den beste kvalititen
bilder5 127.jpg (3.37 MiB) Vist 557 ganger
bilder5 130.jpg