TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SJEKKE REG.REIM

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #283333  av bluesmoke

JEG HAR EN CELICA GT4 SOM JEG IKKE FÅR TIL OG SVIVE SOM DEN SKAL. OG NÅ HAR JEG HATT DEN INNE PÅ TOYOTA OG DI HAR FEILSØKT MEN IKKE FUNNET NOE.SÅ DA LURTE DI PÅ OM DET IKKE KUNNE VÆRE REG.REIMA, SÅ JEG LURTE PÅ OM DERE HAR NOEN TIPS OM HVORDAN JEG KOMMER TIL REG REIMA. FOR DET ER TRANGT SÅ JEG LURTE PÅ OM DET ER NOEN SOM HAR GJORT DET FØR PÅ DISSE BILENE. JEG VIL BYTTE REIMA PÅ ET VERKSTED. MEN NÅR JEG IKKE VET OM REIMA HAR HOPPET OVER NOEN TENNER ELLER IKKE SÅ VIL JEG IKKE BETALE FOR Å SKRU AV DEKSLET BARE FOR Å SI AT DEN ER I ORDEN. ER DET NOE JEG BØR SE OPP FOR. KOM GJERNE MED TIPS OG IDEER. DET JEG LURER PÅ ER ER DET LETT OG SE OM DEN ER HOPPET OVER ELLLER IKKE.
 #283347  av ErikG

Det er 5 skruer på det øvre regdekselet. Bare det du trenger skru av for å se om den har hoppet over. Bare å skru de ut. Litt trangt å komme til. Du må skru ut skruen som holder jordingkabelen ved dekselet, skru av motorstiveren, også må du bøye unna servoslangen som går foran for å få den ut. Du må rive litt for å få ut dekselet.
 #283379  av bluesmoke

ErikG skrev:Det er 5 skruer på det øvre regdekselet. Bare det du trenger skru av for å se om den har hoppet over. Bare å skru de ut. Litt trangt å komme til. Du må skru ut skruen som holder jordingkabelen ved dekselet, skru av motorstiveren, også må du bøye unna servoslangen som går foran for å få den ut. Du må rive litt for å få ut dekselet.

tusen tusen takk skal du ha, et verksted sa di brukte 4 timer for å sjekke det. kan det stemme? er familie men stoler faen ikke på dem forde. så får jo se bruker jeg under 4 så er det ikke sant hvertfall. er dette noe man kan klare å bytte uten å ta motoren ut.?
har byttet på en 2l doch sierrra motor. men er sikker på at der er det langt mellom sammenligning.
takker å setter veldig pris på all hjelp jeg får og har fått på dette forumet.
 #283383  av ErikG

Går fint å skifte uten å ta motoren. Er bare trangt. Bare ta deg god tid så går det greit. Bytt løpehjul og strammehjul somtidig. sjekk også vannpumpa når du er der. Les her:
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /EM/EM.htm
 #285901  av EBJ

Hvis verksted bruker 4 timer for å ta opp det øvre dekselet så har de ikke sitt en gt4 før :(
 #285907  av tojo

EBJ skrev:Hvis verksted bruker 4 timer for å ta opp det øvre dekselet så har de ikke sitt en gt4 før :(
Hehe nei det var da voldsomt, 4 timer må da være for skifte av reima.
Er jo ikke all verden til jobb. :)
 #285944  av EBJ

OK Det var ikke gale, skal bytte på min også, har laget trekker selv til å ta vekk reimhjulet på veiven, skal se i helgen hvordan dete virker, blir byttet vannpumpe med det samme og eventuelt oljepumpe hvis den lekker, skal av med dekselet først for å observere.