TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Understell til sparco-stoler o.l?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #283403  av CastrolCelica

Finnes det modell-tilpasset understell til Celica som passer på sportstoler du får kjøpt som sparco, fk, recaro osv? Har kjøpt universalt understell, men det er nesten klin umulig uten å måtte sveise i stykker bilen jo.

Og btw,har kjøpt ny bensintrykksreglator så må stille den inn på riktig trykk, noen som vet hvilket bensintrykk det skal stå på en vanlig Celica t20 1,8?
 #283428  av jonarnes

SÃ¥nn som tegningen viser gjorde jeg det! Har bilder og av da jeg gjorde det.
Jeg tok å kjøpte 2 stk org stoler fra en gammel ST16 celica og borret av de orginale festene.
Tok så å sveiste flatjernet på de, (flatjernet fulgte med Universalunderstellet til Recaro setene) gjenget hullene til feste av skinnene på understellet.
Brukte rustfrie bolter og til slutt lakket jeg de. Brukte vel ei uke på det, men jeg liker å gjøre ting skikkelig :wink: .

Bilde

Bilde
 #283438  av ErikG

Hva gjør dere med festet til beltet?
 #283444  av jonarnes

4 punkts selen bruker jeg ikke lenger, syntes det ble for mye stress å komme inn og ut av bil.
Den er festet under baksetet i festene til bakselene og på sidene i noen orginale gjengede hull.
Eneste jeg måtte gjøre med den orginale var å ta å bøye den 90 grader og slipe litt større hull så passet den mellom sete og recaro skinnene. Perfekt 8)
Snakker altså om den som du stikker selen ned i.