TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjerne bjelke ved montering av Do-luck2 fanger?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #283555  av Rotta

Hei, fikk Do-luck 2 frontfanger idag og skulle prøvemontere og fant ut at oversiden på''haikjeften'' krasjer med den liggende stålbjelken. Er denne bjelken mest for oppstiving eller for å ta imot ved en kollisjon? Jeg kan demontere bjelken slik at jeg får plass, eller jeg kan skjære i fangeren. Hva har dere andre med doluck2 fangeren gjort med dette? :D Ser vel helst at jeg fjerner bjelken og erstatter ''stivheten'' med et stabstag over demperene.

Hjeeelp :p
 #283570  av Christian

Det er støtfangeren som ligger der. En alu legering tror jeg. Den kan fint fjernes, det skal ikke svekke stivheten nevneverdig. Men om du kjører i noe er det selfølgelig en annen sak :)
Kan du kutte i fronten uten at det synes så ville jeg gjort det.
 #283648  av Rotta

Ja, jeg fjernet den like gjerne jeg siden den var skrudd med bare 6 skruer. Er lite lysten på å skjære i fangeren :lol: . Når jeg hadde fjernet bjelken og skulle prøvemontere buttet den imot kjølevæsketanken som er ''relocated''. Så jeg blir nødt til å flytte denne også. Hva gjorde du med dette supramkiv?`Takk for svar :)
 #283650  av supramkiv

Rotta skrev:Ja, jeg fjernet den like gjerne jeg siden den var skrudd med bare 6 skruer. Er lite lysten på å skjære i fangeren :lol: . Når jeg hadde fjernet bjelken og skulle prøvemontere buttet den imot kjølevæsketanken som er ''relocated''. Så jeg blir nødt til å flytte denne også. Hva gjorde du med dette supramkiv?`Takk for svar :)

Jeg hadde et greddy 3 rader intrcooler kit på min, å der var med en ny tank som ble plassert ved siden av batteriet, så det var ikke noe problem med det til meg,
Vedlegg
L1000744.JPG
L1000744.JPG (711.19 kiB) Vist 254 ganger
 #283660  av Rotta

Ok, jeg har hks ic. Der fulgte det med relocation kit der den skal plasseres under høyrelykta der hvor originale ic satt... Jeg får nok bare gjenge opp et nytt hull og skru den litt lenger ned :P HVordan var passformen på fangeren og sideskjørtene dine? Sideskjørtene var strøken passform. Fronten får jeg se når tanken er flytta :)
 #283707  av supramkiv

passet rett på måtte utvide noen av hulla der den skal festes under, ellers var det bra... frontfangeren er jo beregnet for bredere framskjermer så den vill stikke litt ut på hver side