TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Diskusjon rundt bremsing...

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #283314  av sleeper
 
Larsen skrev:
300ZX skrev:nm = hk * 7120 / rpm
912*7120/6426=1010nm

912*1.1=1003 =ca motorhester

1003*7120/6426=1111nm??
Hvor får du 1.1 ifra?

han har nok brukt 10% i drivverkstap, dermed X1.1!
 #283320  av Larsen
 
sleeper skrev: han har nok brukt 10% i drivverkstap, dermed X1.1!
Oki for da er det noe som skurer i regnestykket...
Hvis 912 hkene er rwhp så så blir 1003 motor hk med 10% tap eller 1094 motor hk hvis det er 20% tap i drivverket
Er derimot de 912 hk'ene motor hk så blir det 820 rwhp med 10% tap eller 729 rwhp med 20% tap i drivverket.
 #283327  av 300ZX
 
Regnestykket stemmer det dersom de 912 hk er motorhk, men dersom det er rwhp, mangler motoren 100nm
(på under 10% drivverkstap. Gange med 1.1 er litt over 9%)

Dersom vi sier 15 % tap, mangler den 178nm

Det jeg prøver å vise, er at 912 må være motorhk siden grafene topper omtrent likt, og ene grafen er nm på svinghjul.
Hvilket drivverkstap de har brukt, vet jeg ingenting om
 #283651  av Levin GT
 
Hei...Jeg har briefet lett igjennom denne diskusjonen,og jeg må si at dette er et skikkelig tøft prosjekt,og det er ingen tvil om at motoren har stort potensiale. Effekten som er oppgitt må jeg si at jeg er skeptisk til,men skal ikke påstå noe som helst..
MEN......
Det jeg lurer på er hvordan dere klarte å bremse 3 drag på 3,0 bar turbotrykk å få ut 1190nm, når dere selv sier at motoren magrer ut på 2,2 bar turbotrykk?....

Levin GT
 #283674  av Tevosupra
 
Levin GT skrev:Hei...Jeg har briefet lett igjennom denne diskusjonen,og jeg må si at dette er et skikkelig tøft prosjekt,og det er ingen tvil om at motoren har stort potensiale. Effekten som er oppgitt må jeg si at jeg er skeptisk til,men skal ikke påstå noe som helst..
MEN......
Det jeg lurer på er hvordan dere klarte å bremse 3 drag på 3,0 bar turbotrykk å få ut 1190nm, når dere selv sier at motoren magrer ut på 2,2 bar turbotrykk?....

Levin GT
Dette var bare flaks det ikke skjert seg..
Vi klarte ikke og kontrollere turbo trykket, etter 2,2 bar så spratt den bare rett opp, og det går kjapt opp til 3,0 bar...
 #283984  av Supramk3turbo
 
Ja, disse har ihvertfall fått til noe sjukt. Er riktig nok bare i motoren, men sjukt uansett :D

 #284498  av David
 
om du har 900, 1800 eller 150hk spiller ingen rolle på rundetidene

kan sette penger på du hadde kjørt fortere med en velbygd 500hk motor enn 900hk motorn deres

er bare å se på granada saken.. kjører ikke noe fort han..

men dersom dere bare bygger denne bilen til utstilling og ikke tør å bruke den, bare vise fram bremsepapirer.. så for all del bare fortsett med det dere gjør:P
 #284506  av sleeper
 
David skrev:om du har 900, 1800 eller 150hk spiller ingen rolle på rundetidene

kan sette penger på du hadde kjørt fortere med en velbygd 500hk motor enn 900hk motorn deres

er bare å se på granada saken.. kjører ikke noe fort han..

men dersom dere bare bygger denne bilen til utstilling og ikke tør å bruke den, bare vise fram bremsepapirer.. så for all del bare fortsett med det dere gjør:P

hm..¨mulig du ikke har fått med deg alt her.. men nå skal vel denne bilen kun brukes i løp...(og er bygd deretter) så rundetider får du nok vite ganske fort!
 #284545  av Speeder
 
David skrev:
sleeper skrev: hm..¨mulig du ikke har fått med deg alt her.. men nå skal vel denne bilen kun brukes i løp...(og er bygd deretter) så rundetider får du nok vite ganske fort!
Ã¥ja
dragrace løp da eller?
viewtopic.php?f=61&t=25824
 #284563  av sleeper
 
David skrev:
sleeper skrev: hm..¨mulig du ikke har fått med deg alt her.. men nå skal vel denne bilen kun brukes i løp...(og er bygd deretter) så rundetider får du nok vite ganske fort!
Ã¥ja
dragrace løp da eller?


nei, tar jeg ikke helt feil så skulle den vel stille i super saloon klassen...
 #284618  av Tevosupra
 
David skrev:nei var vel gatebil extreme serien dem skal kjøre

men siden de brukte samma motorn i fjor så er det kanskje noen som sitter på rundetidene dem kjørta på f.eks rudskogen?
Hei,
Jeg kjørte med det oppsette vi hadde i fjor på vålerbanen.

Her klarte jg og kjøre på 01.02.63 på runden..
Da var det ikke perfekt hjulstilling,rpm,ikke sliks dekk,samt bilen i år blir neste 100 kg lettere og har fått en haug med gromme understels deler,samt mye stivere bur. Og ikke minst ny dogboks kasse. Men så er ikke jg akkurat så syk sjåfør enda heller(har bare kjørt 1 år)...

Vi skal kjøre med 1000 hjulhester og vi skal nok få til meget gode rundertider etterhvert.. Tiden vil vise;)
Skal nok henge med de "perfekte timeattac oppsettene skal du se"
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10