TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Avensis -08

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #282170  av WaxFraq

heisan godtfolk!
tenkte jeg bare skulle innom å fortelle at jeg har bestillt meg nye bil...
var på utkikk etter en familiebil. og endte opp med en helt ny avensis stv.
den har jeg specet slik:
avensis stv 2.0 126 diesel executive
sort skinn
night sky black
navigasjon
xenon
bluetooth intregrert handsfree
full tte styling pakke utv.
mak x-treme graphite grey 17" felg

veldig spent på hvordan den blir!! gleder meg som FAAAN! (sorry språkbruken, men fa** da! =)
får bilen i midten av april, å da skal jeg legge ut noen bilder..!!
 #282171  av lexusmann

Grattis med ny vogn!! :D
Må få på noen gromme felger da! :wink:
 #282190  av WaxFraq

jeg måtte ut med ca. 400k, men bruker toyota bilbrukslån..så det blir ikke så sinnsykt med tanke på månedsavdrag osv.
når noe er helt nytt, så har man garanti. også er det dette med sikkerhet, når man er i den situasjonen der hvor man kanskje skal til med litt ekspandering av familie, så kan det være greit å vite at det man sender "kjærring og onger" med en bil som starter og går og bringer dem trygt fra A til B!!
mulig jeg høres gammel ut når jeg sier dette, men jeg har også en mr2 turbo i garasjen så... :wink:

vedkommede som var min selger, da det at på den avdelingen, så var snittalderen på avensis ca 49 år. der det var lite snakk om 17" felger og TTE utstyr...men mer kanskje hjulKAPSLER og stoffseter..!
jeg mener med min spec. at denne avensisen ikke kommer inn under en slik gruppe hvor snittalderen er rundt 50, men kanskje snarere 25-35 år..alt etter hvor "autofil" vedkomende er!!

min kollega, som kjører en 2005(?) bmw 530 d, lurte på hvor gammel jeg egentlig var...han får virkelig vente å se...!!! :twisted:

felgene jeg valgte tror jeg passer veldig bra til bilen, men vi får se når dem kommer på bilen.
det er mulig jeg lyster litt på noen sorte momo 18" etter vært, men det blir ikke med en gang...
11878643332744.jpg
11878643332744.jpg (12.93 kiB) Vist 1151 ganger
felgen er veldig mørk i forhold til normal aluminium, noe jeg tror passer godt på en sort bil..!
 #283997  av WaxFraq

noen som vet om det finnes styling kit til avensis'n?? det nye karosseriet forståss..
 #284006  av Supramk3turbo

Ah. Grattis med pen bil. Syntes disse er virkelig pene, bestillte du med sota/tonede ruter bak også eller, det tar seg virkelig bra ut på den bilen. Tror også felgene du har valgt er et godt valg. Blir moro å se.

Styling, trenger vell strengt talt ikke så mye mere styling på den bilen?? Gjør du vell?? Den er ganske clean som den er syntes du ikke :)
 #284011  av Thomas S

Trenger ikke styling på denne ;) Skikkelig senk og noen feite felger og gummi som fyller ut hjulbuene så er du i mål ;)
 #284048  av WaxFraq

hehe..gleder meg enormt til den blir ferdigstillt! forhåpentligvis om 3 uker =)
det er en executive, så den har fabrikktonede ruter...tror jeg skal tone ned rutene på fremdørene også.
blir litt rart med bare toning på de bakerste rutene..

dere har vel rett..jeg får vel bare vente å se hvordan ting blir..
desverre så passet ikke de felgene som jeg viste tidligere på min bil..så det ble disse istede...(da blir det kanskje 18" til neste år) :twisted:
felg.jpg
felg.jpg (8.42 kiB) Vist 1019 ganger
 #284050  av Supramk3turbo

Æsjda, synn med felgene. Men ser da ikke dårlig ut de der heller:) Får bare vente å se de på bilen...
 #285181  av WaxFraq

gleder meg som en unge nå!! skal hente den klokka 4 i morgen ettermiddag..! tror det blir en del kjøring i løpet av helgen..!
selgeren av bilen har sendt meg bilder og flere sms'er om hvor pen bilen ble, så jeg er veldig spent!!

og ikke nok med det! dem har også funnet feilen på min m2 turbo...dette lover til å bli en skikkelig fin sommer!!! :twisted:
 #285223  av WaxFraq

okey...da har jeg fått bilen..!! helt villt! jeg kommer deffinitivt til å bruke opp dieselen som er fyllt på! alle 60 litrene!!

skal ta noen bilder i morgen når jeg har fått vasket den en tur..! fordi akkurat nå så REGNER det selvfølgelig!!! damn it!!
men kjøregleden er på topp forde!! 8)
 #285424  av WaxFraq

flere bilder kommer..problemet er bare det at det har regnet så mye i det siste at jeg har ikke sett meg rå for å vaske den.. :shock:

Synes resultatet ble bra!!!
avensis stylet mars 2008 001.jpg
avensis stylet mars 2008 001.jpg (40.89 kiB) Vist 456 ganger
avensis stylet mars 2008 002.jpg
avensis stylet mars 2008 002.jpg (38.16 kiB) Vist 440 ganger
avensis stylet mars 2008 003.jpg
avensis stylet mars 2008 003.jpg (35.39 kiB) Vist 441 ganger
Og her er den andre bilen min.... 8)
DSCI0856.JPG
DSCI0856.JPG (42.89 kiB) Vist 422 ganger
DSCI0858.JPG
DSCI0858.JPG (44.47 kiB) Vist 421 ganger
 #285447  av c.worth

grattis med ny bil... fin den ... samme grill så æ skal ha . Men ikkje akkorat min smak den eksosen .
 #285643  av WaxFraq

hehe...det er det som er så fint, alle stort sett er forskjellige..
jeg valgte i hovedsak toyota motorsport (remus produsent) sitt effektanlegg fordi jeg synes at det ser greit ut..
det ville kanskje blitt litt feil å montere noe tilnærmet som jeg har på mr2'n på avensien.. :lol: men hver sin smak..

bilen er værtfall en drøm å kjøre!!! og folk snur seg faktisk når jeg kjører den også.. 8)
 #285776  av chris

WaxFraq skrev:jeg kommer deffinitivt til å bruke opp dieselen som er fyllt på! alle 60 litrene!!
Tar jo litt tid det da. Renner ikke akkurat rett gjennom på disse bilene :P Kjører jo glatt 120 mil på en tank :P