TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rakling i 7m-GTE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #284455  av tojo

Shaggylaggy skrev:
Shaggylaggy skrev:da har jeg plukket fra hverandre motoren, og funnet ut at 1 og 6 har butta. så blir ny topp på meg... dyrt det gitt :(

Var ikke noe slitasje på rådene da :)
Her sitter jeg å juger gitt... etter grundigere undersøkelse, har faktisk 2 rådelagre skjært seg totalt.. :(

Blir nok fabrikkny blokk og topp på meg.. ;)
Trist ja da sliter du med et av di vanligste problemene på 7M ,dette og BHG(Broken Head Gasket) er di 2 vanligste feilene.
 #284483  av Supramk3turbo

Ojda, det var såpass ja :( Men men, det er aldri så galt at det ikke er godt for noe, som de sier. Du får ihvertfall en god motor etter dette :D
 #284640  av lexusmann

Det blir en svær operasjon da,kondolerer...hvor får du blokk og topp fra??Egon i Danmark??
 #285019  av Shaggylaggy

lexusmann skrev:Det blir en svær operasjon da,kondolerer...hvor får du blokk og topp fra??Egon i Danmark??
Kjøper på jobben ;) jobber i toyota, så får mine rabatter ;) hehe.. men fytti H... for en møkkajobb det er å ta ut motor å kasse fra supra! (kan ikke ta av traversen, da jeg er avhengig av at bilen kan flyttes :(
 #285035  av toyparts/mvp norge

Shaggylaggy skrev:
lexusmann skrev:Det blir en svær operasjon da,kondolerer...hvor får du blokk og topp fra??Egon i Danmark??
Kjøper på jobben ;) jobber i toyota, så får mine rabatter ;) hehe.. men fytti H... for en møkkajobb det er å ta ut motor å kasse fra supra! (kan ikke ta av traversen, da jeg er avhengig av at bilen kan flyttes :(
motor og gir er ute på 1 time og 40 min :mrgreen: :mrgreen: har en overhalt motor som er MYE billigere en å kjøpe nytt på toyota. din for 20000,-
 #285036  av Supramk3turbo

He he, for deg ja erik. Du har jo bare gjort det 150 ganger ca :lol:
 #285038  av toyparts/mvp norge

Supramk3turbo skrev:He he, for deg ja erik. Du har jo bare gjort det 150 ganger ca :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tror faktisk jeg har et tall på det et sted,lurer på om det var over 60 biler her for ikke lenge siden.
 #285156  av Shaggylaggy

toyparts/mvp norge skrev:
Supramk3turbo skrev:He he, for deg ja erik. Du har jo bare gjort det 150 ganger ca :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tror faktisk jeg har et tall på det et sted,lurer på om det var over 60 biler her for ikke lenge siden.
Hmm.. gi meg en hurtig guide på hvordan det går fortest å ta ut motor, uten å ta bort traversen da,... ?
 #285161  av toyparts/mvp norge

Shaggylaggy skrev:
toyparts/mvp norge skrev:
Hmm.. gi meg en hurtig guide på hvordan det går fortest å ta ut motor, uten å ta bort traversen da,... ?
har aldri tatt bort traversen før, løsne kassen i bakkant, muttre på undersiden av motorfester, alle slanger osv el nettet inne på ecu og trekk det ut, og ta ut hele pakken i en engang.
 #285186  av unik

jeg var igjennom samme operasjon i høst med motoren min. vi slapp ned hele driten med forstilling å alt løftet så motoren av forstilling å satte på plass den jenn pga at bilen måtte flyttes, etter det så ribbet vi motoren for alt unntatt blokk toppdeksel topp og bunnpanne. jeg som jobber som lakkerer (aldri skrudd toyota før, lite bil generelt) og en lerling mekaniker til volvo som heller ikke har skrudd toyota før, gjorde alt dette på ca 6 timer.. så det verste er ikke å plukke ut motoren å ha en flyttbar bil etterpå, det går på en kveld:) lykke til:D