TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ha med ski pÃ¥ fjellet??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #28354  av turboman

Nyttårshelga skal feires på Hafjell, og det hadde vært fint å fått med seg skiene..

Noen som har noen erfaring med div takbøyler?? Evt. magneter... er jo ett lite felt med metall både før og etter glasstaket, så.....

Gode forslag mottas med takk.... :-)

#28371  av sindrejl

finnes vel noen helt spesielle skifester for mr2 såvidt jeg vet.. da legger man skiene skrått over motorn og opp på taket

#28375  av cameleon

Jeg har en sånn sak for å feste diverse saker og ting på som f.ski. et feste over motoren. Har aldri brukt det da. Fulgte med bila når jeg kjøpte den

#28394  av chris

Du får ikke lov å montere TAKBØYLER på mr2.. det sier jeg bare. Får da være måte på å skjemme ut bil.. Men ja, det finnes skistativer man fester over motorlokk, som tidligere nevnt :)

#28397  av jumbo

Cameleon, har du noen bilder av stativet ditt? Jeg skal ha meg noe slikt jeg og, men må ha ett som spiser litt bredde (les: brett), ikke bare smale ski. Har sett litt ulike varienter, finnes minst to ulike fra Toyota, og sikkert 14 uoriginale varianter...

#28421  av cameleon

jumbo skrev:Cameleon, har du noen bilder av stativet ditt? Jeg skal ha meg noe slikt jeg og, men må ha ett som spiser litt bredde (les: brett), ikke bare smale ski. Har sett litt ulike varienter, finnes minst to ulike fra Toyota, og sikkert 14 uoriginale varianter...
Beklager at det tok litt tid, men her er bildene av stativet. Har aldri brukt det selv. Vet ikke om det er orginalt eller ei.
Vedlegg
DSCN0102.jpg
DSCN0102.jpg (70.6 kiB) Vist 1686 ganger
DSCN0101.jpg
DSCN0101.jpg (67.73 kiB) Vist 1682 ganger
DSCN0100.jpg
DSCN0100.jpg (88.52 kiB) Vist 1690 ganger
DSCN0099.jpg
DSCN0099.jpg (119.72 kiB) Vist 1686 ganger

#28433  av turboman

Fine bilder, takk, var jo dét stativet jo...

Ringte Toyota Moss idag, de kunne ikke skaffe noe stativ til mr2... om det var uvitenhet eller fakta vites jo ikke, men.....

Kjøpte noen magnet-fester på Torshov... Har den ene på taket bak targaen, og den andre på bagasjelokket.. Så ligger skiene inntil spoileren (med beskyttelse så det ikke blir riper seff...). Skiene peker da litt skrått forover... Ble ikke så værst synes jeg, skal prøve å få tatt bilde av det de første dagene, om andre har det samme problemet...

Da skulle det være klart for telemark-kjøring i Hafjell, og med dertil tilhørende pils og kvinnfolk?? (litt usikkert det siste, men man kan jo allltids håpe....)

:D

#28443  av chris

cameleon skrev:
jumbo skrev:Cameleon, har du noen bilder av stativet ditt? Jeg skal ha meg noe slikt jeg og, men må ha ett som spiser litt bredde (les: brett), ikke bare smale ski. Har sett litt ulike varienter, finnes minst to ulike fra Toyota, og sikkert 14 uoriginale varianter...
Beklager at det tok litt tid, men her er bildene av stativet. Har aldri brukt det selv. Vet ikke om det er orginalt eller ei.
Det der må jeg få prøvelåne en gang..

#28454  av jumbo

SÃ¥ jo konge ut det der...

#28468  av Christian

chris skrev:Du får ikke lov å montere TAKBØYLER på mr2.. det sier jeg bare. Får da være måte på å skjemme ut bil..
Amen! :)

#28499  av jumbo

Gjelder også neonlys, for pokker! Amen! :P

#28504  av MRQuoc

har sett etter slike selv :]
tenkte jeg skulle rappe en fra en nyere SaabCab som de annonserer med ski bakpå. :mrgreen:
jeg har jo ikke akkurat plass til 2sett med brett i bilen :s
får høre på den lokale Torshov , fordi Toyota her har heller aldri hørt om slikt :s

#28517  av Goose

jumbo skrev:Gjelder også neonlys, for pokker! Amen! :P
Neon er kult hvis:
A: Bilen er gjenomført
B: Brukes med vettet
C: Fargen er passende til bilen
D: Ikke brukes hele tiden

#28718  av chris

Goose skrev:
jumbo skrev:Gjelder også neonlys, for pokker! Amen! :P
Neon er kult hvis:
A: Bilen er gjenomført
B: Brukes med vettet
C: Fargen er passende til bilen
D: Ikke brukes hele tiden
Jumbo har nok litt neonfobi, men du skal se han snart kommer ut av skapet :D

#28763  av cameleon

Hvis vi alle sammen som har neonlys under bilene våre slår de på når vårmøtet kommer og Jumbo rødmer, så ser vi om han liker neons el ikke :P