TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 1998 mod. Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #284784  av Coolflyer

Hei, Jeg lurte på hva dere mener om å kjøpe en 98mod supra fra Japan. Er det noen som helt mulighet eller fremtidsutsikter for å få en 98 mod registrert med norske skilter.
Jeg har ikke som mål å registrere den nå, men om noen år vil jeg si som mer sannsynlig. :?:
Har kommet over en som ser utrolig bra ut, så er sugen på den. Men ville lufte det litt hos dere som er drevene i gamet :)
 #284803  av Stiansen

Ser ikke ut til at det er noe nytt på fronten angående registrering, så foreløpig får man ikke skilter på Jdm. Men jeg tror at når dem ikke har gjort noe med regelverket nå, så kommer dem ikke til å gjøre det heller. "Ildsjelene" for å få ordna så det går å få skilter på Jdm ser ut til å ha gitt opp selv også, så da blir det vanskelig.

Men kjøp deg Supra, så klart :)
 #284806  av Coolflyer

Takk for svar Stiansen..
Jeg gjør nok det vil jeg tro, så får jeg heller kjøre med prøve skilt noen helger på sommeren når det er fint vær sålenge, til det kommer noen alternativer..
Drive safe:-)
 #284813  av Coolflyer

Jeg var inne på en svensk bil side, var jo utorlig mange svensk registrerte supraer til salgs med RHD og japank spec. Så må være noe spes med at Norge ikke er i EU osv. Men men, får håpe det endrer seg om noen år da:-)
 #284854  av Stiansen

Coolflyer skrev:Jeg var inne på en svensk bil side, var jo utorlig mange svensk registrerte supraer til salgs med RHD og japank spec. Så må være noe spes med at Norge ikke er i EU osv. Men men, får håpe det endrer seg om noen år da:-)
De har blitt strengere med tanke på registrering av Jdm i Sverige også :wink:
 #284859  av d-roc

Mulig det er dumt spørsmål men hva om man bytter ut feks bremser, setebelter, frontlykter og frontrute fra en eurospec og setter dette på en j-spec supra.
Er vel dette de har å sette fingern på og mulig det med co2 utslipp?
noen som har prøvd?
Jeg er hvertfall villig til å gå lagt for å få registrert jdm biler igjen :)
 #284890  av tojo

d-roc skrev:Mulig det er dumt spørsmål men hva om man bytter ut feks bremser, setebelter, frontlykter og frontrute fra en eurospec og setter dette på en j-spec supra.
Er vel dette de har å sette fingern på og mulig det med co2 utslipp?
noen som har prøvd?
Jeg er hvertfall villig til å gå lagt for å få registrert jdm biler igjen :)
Nytter nok dessverre ikke pr. dags dato. Men du har helt rett dette var ting som måtte gjøres da det gikk å regge JDM.
 #284938  av sindrejl

problemet er at folk ødela for seg selv med å overtrimme bilene og ulykkesstatistikken var overrepresentert på jdm biler. Bilene ble med andre ord for billige slik at feil folk fikk råd til dem og ikke brydde seg en dritt om å ta vare på bilen. Fjortisser med andre ord, har ødelagt opplegget
 #284975  av d-roc

Blir helt oppgitt jeg, må da finnes en mulighet for å få skilter på dem igjen.
Er utrolig synd for oss entusiaster som virkelig vet å ta vare på dem at disse "fjortisene" skal øderlegge rykte vårt!
er det i det hele tatt noen som har noe dialog meg statens vegvesen om dette? eller har folk bare gitt opp?
 #284982  av bjornalf

Hvis du har så lyst på en med skilter er d bare å kjøpe en uk bil... blir litt dyrere mn er vell snakk om 20000 kanskje....
 #285006  av d-roc

Det er en ting men har for øyeblikket skyline 33, Fatter ikke hva som er så farlig med jdm.
Skjønner ikke logikken, amcars med 1000 hk null problem! gamle rustholker null problem.
orginale jdm som kun skiller små ting fra uk spec er helt utelukket, uansett hvor bra stand de er i.
Skal sende brev til vegvesenet å høre konkret hva som må til og hvorfor det er full stans.
 #285032  av Ã¸f

Støtter dette 150% :!:
jeg tipper at jeg er den eneste som har jdm mk4 som ikke skal trimme/skru i filler her inne :?
Noen må jo prøve å bevare disse sånn noenlunde orginal og mekke kun på det som er nødvendig selv om det er RHD..

sindrejl skrev:problemet er at folk ødela for seg selv med å overtrimme bilene og ulykkesstatistikken var overrepresentert på jdm biler. Bilene ble med andre ord for billige slik at feil folk fikk råd til dem og ikke brydde seg en dritt om å ta vare på bilen. Fjortisser med andre ord, har ødelagt opplegget
 #285033  av tojo

øf skrev:Støtter dette 150% :!:
jeg tipper at jeg er den eneste som har jdm mk4 som ikke skal trimme/skru i filler her inne :?
Noen må jo prøve å bevare disse sånn noenlunde orginal og mekke kun på det som er nødvendig selv om det er RHD..

sindrejl skrev:problemet er at folk ødela for seg selv med å overtrimme bilene og ulykkesstatistikken var overrepresentert på jdm biler. Bilene ble med andre ord for billige slik at feil folk fikk råd til dem og ikke brydde seg en dritt om å ta vare på bilen. Fjortisser med andre ord, har ødelagt opplegget
Jeg har også en orginal JDM bil.
Ingen planer om trimming,da dette er min "backup" bil.
 #285056  av sindrejl

d-roc skrev:Det er en ting men har for øyeblikket skyline 33, Fatter ikke hva som er så farlig med jdm.
Skjønner ikke logikken, amcars med 1000 hk null problem! gamle rustholker null problem.
orginale jdm som kun skiller små ting fra uk spec er helt utelukket, uansett hvor bra stand de er i.
Skal sende brev til vegvesenet å høre konkret hva som må til og hvorfor det er full stans.
Det jeg skrev isted er faktisk den konkrete grunnen de har. Har sett rapporten de har skrevet og grunnen er som sakt overrepresentasjon av trafikkulykker. Hvor ofte ser du amcars med over 1000 hester grisekjøre gjennom sentrum og så kræsje pga en ukontrollert fjortiss-slædd? ;)
 #285076  av Coolflyer

Jeg har heller ikke til hensikt å gjøre noe med motoren/bilen. Jeg vil ha den orginal. Det eneste som er gjort på den jeg skal se på er bytte av eksos og luftfilter. Og en kan vel fortsatt kalle den orginal etter det, eller hva mener dere?