TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• problem med gt4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #285098  av James

Larsen skrev:
bluesmoke skrev: SÃ… DET DU SIER ER AT DET ER SÃ…NN PROTEKT GREIER VIST REIMA SKULLE RYKE? SUPRAEN HAR DET
Det er ikke akkurat beskyttelse. Motoren er bygget slik at om ventilene skulle stå fullt åpent så vil fremdeles ikke stemplene slå i ventilene. Om det fungere i praksis vet jeg ikke, men har ikke hørt om noen som har ødelagt motoren på det enda. 3sgte motoren er ikke den eneste motorer som toyota har bygget med "non interference" på ventilene.
4agze motoren er også slik... Reg. reimen røk mens jeg kjørte den gang jeg hadde mr2en. Men var ikke værre en å bare sette på ny :)
Ganske imponert over det!
 #285239  av bluesmoke

Larsen skrev:
bluesmoke skrev: SÃ… DET DU SIER ER AT DET ER SÃ…NN PROTEKT GREIER VIST REIMA SKULLE RYKE? SUPRAEN HAR DET
Det er ikke akkurat beskyttelse. Motoren er bygget slik at om ventilene skulle stå fullt åpent så vil fremdeles ikke stemplene slå i ventilene. Om det fungere i praksis vet jeg ikke, men har ikke hørt om noen som har ødelagt motoren på det enda. 3sgte motoren er ikke den eneste motorer som toyota har bygget med "non interference" på ventilene.
FIKK PRIS HOS ET VERKSTED PÅ REIMBYTTE. Å DI SKULLE HA 7500KR FOR DET OG DET SYNES JEG VAR MYE.VEL ER DT TRANGT MEN DA GJØR JEG DET HELLER SELV. HAR BYTTA PÅ SIERRA 2L DOCK MEN VET DET ER STOR STOOR FORSKJELL SIKKERT MEN MÅ FINNES NOEN SOM KAN BILLIGERE ELLER ER DET VANLIG PRIS. NOEN SOM VET?
 #285252  av James

Er en stor jobb å bytte reg. reim på disse bilene...Toyota rekner visst ca.5timer bare i arbeid når jeg snakket med dem. Reg.reim og løpehjulet koster over 1600,- om jeg husker riktig, så må du også bytte vannpumpe samtidig. Var ca. en 700,-bare der. Men 7500,- var nok litt i grenseland ja. Hvilket verksted var du hos?
 #285342  av Kanakkas

James skrev:Er en stor jobb å bytte reg. reim på disse bilene...Toyota rekner visst ca.5timer bare i arbeid når jeg snakket med dem. Reg.reim og løpehjulet koster over 1600,- om jeg husker riktig, så må du også bytte vannpumpe samtidig. Var ca. en 700,-bare der. Men 7500,- var nok litt i grenseland ja. Hvilket verksted var du hos?

Hvis Toyota har satt arb tiden til 5 timer høres ikke 7500,- usansynlig ut. Ikke uvanlig at merkeverksteder tar +/- 1000,- timen. Da blir det jo 5 lapper bare i arbeid.....
De jobbene jeg har utført hos Toyota tidligere så har de brukt standardtid fra fabrikk, så da er man jo garantert en fast pris..hvis en ser bort fra variable timepriser da.. ;)
Men sikkert andre som er billigere hvis en ikke skrur selv da.
 #285393  av bluesmoke

Kanakkas skrev:
James skrev:Er en stor jobb å bytte reg. reim på disse bilene...Toyota rekner visst ca.5timer bare i arbeid når jeg snakket med dem. Reg.reim og løpehjulet koster over 1600,- om jeg husker riktig, så må du også bytte vannpumpe samtidig. Var ca. en 700,-bare der. Men 7500,- var nok litt i grenseland ja. Hvilket verksted var du hos?

Hvis Toyota har satt arb tiden til 5 timer høres ikke 7500,- usansynlig ut. Ikke uvanlig at merkeverksteder tar +/- 1000,- timen. Da blir det jo 5 lapper bare i arbeid.....
De jobbene jeg har utført hos Toyota tidligere så har de brukt standardtid fra fabrikk, så da er man jo garantert en fast pris..hvis en ser bort fra variable timepriser da.. ;)
Men sikkert andre som er billigere hvis en ikke skrur selv da.
det var ikke hos toyota bare et vanlig værksted
 #285399  av James

Helt sant! Hos et Toyota verksted er det ikke usansynlig at det ville ha kostet 7500,-, pga. høye timespris. Selv betalte jeg ikke mer en 5500,-. Da ble det også alle reimer byttet samtidig samt simringer...
 #285425  av Tiendreal

Timesprisen til Toyota på alna lå på ca 825kr da de skifta bremserøra på min