TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 1998 mod. Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #285077  av d-roc

Har selv sett raporten + ett annet brev de har sendt ut til alle naf stasjoner i Norge (dette angående skyline spessielt)
Amcars er ett eksempel ikke noe å henge seg opp i.
Poenget er hvordan kan de si at det er biler som er tryggere å kjøre enn en supra som har rimelig høy sikkerhet.
Har jo til og med fartssperre på 180 km når det kommer fra japan.
Får vel bare si stå på da alle sammen, jeg skal hvertfall ikke gi meg!
 #285078  av d-roc

Coolflyer skrev:Jeg har heller ikke til hensikt å gjøre noe med motoren/bilen. Jeg vil ha den orginal. Det eneste som er gjort på den jeg skal se på er bytte av eksos og luftfilter. Og en kan vel fortsatt kalle den orginal etter det, eller hva mener dere?
Du kommer desverre ikke igjenom avgasskravene med opent luftfilter, japanauto var i tyskland med en jdm supra som ikke klarte kravene da denne hadde opent filter :(
 #285080  av Coolflyer

Ok, greit å vite, takk skal du ha. Men det er bare å bytte filter om jeg en dag skal prøve å få den godkjent.
 #285109  av bjornalf

Dette kommer jo litt ann på bilens"motorens stand da" min bil som jeg personlig fikk godkjents osv.. hadde cat back og åpent luftfilter, ble godkjent hos biltilsynet på både støy og avgassverdier... lå MEGET godt innenfor di gitte verdier. Denne motoren var behandlet som en liten beby siden bilen var ny, så derfor gikk sikkert denne rett igjennom. den bilen som jeg har nå så ville neppe motoren gått igjennom.

Men jeg kan ta feil ;)
 #285314  av styggen82

fra japanauto du skal handle?
 #285353  av styggen82

Coolflyer skrev:
styggen82 skrev:fra japanauto du skal handle?
Ja, var planen det.. Hvordan det, noe spes?
nei, så han hadde en 98 mod. måtte bare høre:)

den ser forresten bra ut den, noen fler bilder?
 #285464  av Coolflyer

styggen82 skrev:
Coolflyer skrev:
styggen82 skrev:fra japanauto du skal handle?
Ja, var planen det.. Hvordan det, noe spes?
nei, så han hadde en 98 mod. måtte bare høre:)

den ser forresten bra ut den, noen fler bilder?
Nei var Bare de to. Men skal bort å se på den når den kommer. Håper den er like fin som på bildene.. :-)
 #285469  av styggen82

er nok det, tror de fleste er fornøyd med han:)

kjøpte selv en 98 mod for ett år siden og må bare si kjempe bil:)

tenkt å modde litt eller holde orginalt?
 #285472  av Coolflyer

Det er bra å høre da, har tenkt å holde den orginal jeg da. Jeg håper på at det vil bli mulig å regge den i fremtiden, men er ikke noe must for meg de første åra.
Blir nok bare en kose bil når det er sol og blå himmel noen helger i året på sommeren :-)
 #285537  av bjornalf

Må du huske å prute den ned ca 20-30 tusen før du kjøper den !!
 #285545  av Coolflyer

Er ikke det litt mye å prute den ned da, klart det kommer ann på hvilken stand den er i. Syntes bare 20-30k virker utrolig mye å prute. Hva er realistisk å kunne få prutet en sånn bil da?
 #285602  av bjornalf

Vet bare at jeg betalte 83000,- for min da jeg hentet den i japan alt inkludetrt frakt å moms er en 96 modell twinturbo med 6 trinnskasse gått ca 85000,- ha har vell gitt ca 100000 for bilen kanskje eller mindre så bør være litt prute sjangs ja....
 #285754  av styggen82

bjornalf skrev:Vet bare at jeg betalte 83000,- for min da jeg hentet den i japan alt inkludetrt frakt å moms er en 96 modell twinturbo med 6 trinnskasse gått ca 85000,- ha har vell gitt ca 100000 for bilen kanskje eller mindre så bør være litt prute sjangs ja....
sparer endel på å ta inn selv ja.
men nå er jo dette snakk om en 98 mod. dvs VVTI modellen der endel ting er anderledes spesielt elektronisk. Er også ikke så mange av disse til salgs heller enda, og så er de jo kun solgt i japan....

men importøren skal nok tjene litt penger han å:))
 #285762  av bjornalf

joda skjønner det... men du må ikke få importøren til å overtale deg at den er så utrolig skjelden da jeg vet om flere 2002 og 2001 model med TT og 6 trinskasse... til ca 140000-200000 pluss frakt moms... disse er skjelden... ;) men lykke til med kjøpet :) coolflyer