TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ST 185 Justering av hÃ¥ndbrekk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #285721  av EBJ

Hei! Har noen kjennskap til justering av håndbrekk. Har justering inn i trommelene (der skal det justeres), men er det noen justering på veieren også, ser ingenting under bilen.
Ved å bytte olje på differensialene og girkasse, er det noen spesielt å passe på/huske, eller er det å tappe av og fylle nytt. Står i verkstedhåndboken noe med 3 posisjoner bak på diffen, den har eg ikke forstått enda. Takk.
 #285763  av Haugbjørg

Vis det er det samme som på min (t20) så vil det være på selve brekk-hendelen. Må demotere dele av midt-konsolen, da sitter den to muttere der wire går inn på brekk hendelen : )
 #285764  av Tiendreal

er likt på ST162, er mutter på høyre side av selve håndbrekket, så hvis det er likt på T16 og T20, burde T18 være lik =)
 #285765  av EBJ

Det er meget sannsynlig, japanske lastebiler (småbiler med plan) har noe liknende oppsett, skal sjekke når tiden er inne. Takk for svaret; bil må jo ha noe justering og det er ikke under bilen.
 #285795  av celica_st185

Kan bekrefte at den sitter på håndbrekket inni bilen ja. Er en 10mm som du kommer til uten å løsne deksler med f.eks. forlenger og skralle (Om jeg husker rett :roll: )