TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vibrasjoner i hele bilen?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #279758  av Kimisupra
 
Hei!
Jeg har akkurat skifta til letta reimhjul på min Supra MK4 N/A J-spec, men åsso kom de etter noen dager etter at jeg hadde skifta reimhjulet noen vibrasjoner i hele bilen. Kjente de først i girkassa, men så ble de bare verre å verre å til slutt rista de i hele bilen :? Vibrasjonene er der når bilen står stille og på tomgang. Hører også noen lyder av et lager som ikke er helt bra, mener på de kommer fra utløyserlageret for når jeg trykker inn clutchen forsvinner lyden. Noen som har vert bort i noe lignende eller noen som har noen formeninger om va de kan vere? De er forresten ikke demping på de letta reimhjule visst de har noe å si.
 #279797  av Kimisupra
 
KK-ma70 skrev:Mulig jeg er ute på tur hær, men reimhjul? Hva har det med clutchen å gjøre. Mener du ikke svinghjul?
Nei jeg har skiftet reimhjulet på veiva, ikke svinghjulet. Bare nevnte de i tilfelle de har noe med vibrasjonene å gjøre.
 #279823  av TTM
 
Du får kikke over at det er montert skikkelig.
Jeg har opplevd vibrasjoner i bilen, men det var bare på tomgang. Problemet da var motorfestene.
Dette var riktig nok på en mercedes (bruksbil :D ) med gassfyllte motorfester som hadde seget helt sammen.
 #279833  av tojo
 
Evnt. prøv å monter tilbake orginal reimhjulet.
 #279869  av Kimisupra
 
tojo skrev:Evnt. prøv å monter tilbake orginal reimhjulet.

Skulle jerne prøvd de, men de delte seg i to, de var derfor jeg skifta de:P Men de som er litt rart er at de var ingen vibrasjoner me en gang jeg skifta de, va først etter noen dager jeg bjynte merke de.
 #279918  av FS-Styling.no
 
Ikke ha bilen i tomgang
 #279921  av ArildM
 
Har samme i min bil når turtallet en sjelden gang går neppå 800omdreininger, tipper det er motorfestene hos meg også. Men er så sjeldent at det skjer at det er ikke noe irriterende.
 #280030  av Kimisupra
 
ArildM skrev:Har samme i min bil når turtallet en sjelden gang går neppå 800omdreininger, tipper det er motorfestene hos meg også. Men er så sjeldent at det skjer at det er ikke noe irriterende.
Med meg er vibrasjonene der hele tida ikke bare på tomgang, under kjøring også. Men kan de vere kast i reimhjule som lager de vibrasjonene? Er de skadelig å kjøre me?
 #280243  av TTM
 
Hvordan er vibrasjonen? Er den rask eller treg? Er den kraftig?

Kanskje det har kommet noe mellom (skit) når bu monterte det. Da vil det bli samme effekt som hvis det er kast i det.
Hvis det er helt nytt, er det vell neppe kast på det.
 #280345  av mr.ourom
 
Det hjulet som du har skifta ut har vibrasjonsdemping innebygd. Ikke sunt å skifte ut dette til et fast. Skader både girkasse og motor. Kjøp deg et nytt orginalt eller oppgradert. Har flere brukte fra 2jzgte hvis interessant.Har vel også et oppgradert på lager.
 #280347  av Mr2Even
 
Juster tomgangen litt høyere, da kan det forsvinne
 #280698  av Kimisupra
 
mr.ourom skrev:Det hjulet som du har skifta ut har vibrasjonsdemping innebygd. Ikke sunt å skifte ut dette til et fast. Skader både girkasse og motor. Kjøp deg et nytt orginalt eller oppgradert. Har flere brukte fra 2jzgte hvis interessant.Har vel også et oppgradert på lager.
Jo de kunne jo vert interessant :) Hva ska du ha for de orginale da? Ã… va ska du ha for de oppgraderte?
 #285885  av Shaggylaggy
 
Kimisupra skrev:Hei!
Jeg har akkurat skifta til letta reimhjul på min Supra MK4 N/A J-spec, men åsso kom de etter noen dager etter at jeg hadde skifta reimhjulet noen vibrasjoner i hele bilen. Kjente de først i girkassa, men så ble de bare verre å verre å til slutt rista de i hele bilen :? Vibrasjonene er der når bilen står stille og på tomgang. Hører også noen lyder av et lager som ikke er helt bra, mener på de kommer fra utløyserlageret for når jeg trykker inn clutchen forsvinner lyden. Noen som har vert bort i noe lignende eller noen som har noen formeninger om va de kan vere? De er forresten ikke demping på de letta reimhjule visst de har noe å si.

Mest sannsynelig grunnen til dette er for at motoren kommer i ubalanse. Du må lette på begge sider for å få den balansert. altså sette på originalt reimhjul, eller et lettet svinghjul.