TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Terjen's KP60 Starlet (Ny photoshoot side 6)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #282521  av Terjen
 
Hmm, seint svar men..

velo: Gjorde ingen forsterkninger bak. Innerdimmen på gjengehylsene er omkring 48mm. Fjærbeina har ytterdiameter på 46,5mm, og gjengehylsene er litt romslige rundt.

EBB: Får ta turen en gang til når du får gang i Starleten din, blir ENDEL mer gjennomført ditt ja. 8)


Helga's sysler:

Breddere og R-dekk...
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Fikk gjort litt i dag og:

Audi A4 skinnseter.. (Fikk bare satt inn 1stk i dag.)
Bilde
 #282523  av Supramk3turbo
 
Jøss, blir fett dette her altså. Blir vell mye å se sidelengs rundt i haugesund til sommeren denne :D Jeg er en del i Haugesund på jobb, bor i leilighet borte på hansastø. du får svinge bortom :wink:
 #282525  av Terjen
 
Ahh! Ja du får brøle hvis du treffer meg.
Blir neppe sidelengs da sperra mi "gikk seg til" så det ble 1-hjulstrekk igjen.. :x
Men kan jo hende jeg får kloa i ei skikkelig ei.. :D
 #283553  av Terjen
 
Takktakk...

En liten oppdatering i dag da jeg fikk pakke fra "unaiten" (igjen).

Techno Toy Tuning justerbare uniball 4-link stag bak + Bump Steer Spacers foran. (For å rette ut hjulvinkel-geometrien etter senking)

Bilde


SÃ¥ da var det vekk med alle de ekle foringene bak:
Bilde


... og inn med noe bedre:
Bilde
Bilde


Bump steer spacers:
Bilde
 #285213  av junkern
 
drit kult prosjekt dette her!
lurer på noe småtteri, hvor fikk du tak i de felgene? har prøvd over lengre tid å få tak i akkurat de felgene,og et annen type(se bilde), men klarer ikke spore opp hvem som selger de. kunne tenkt meg den i samme dim, så hvis du vil selge dem får du bare si ifra!hehe.

er den mellomakslingen du har justerbar? kjører en corolla ke70 stv som skal bygges om og siden det aller meste faktisk er likt, så fant jeg ut at du var den perfekte person til å spørre. regner med jeg tar sjansen på at coiloverene passer forran på bilen min, men blir litt verre med bak siden jeg har bladfjærer bak.får man tak i coilovere kun foran?.

diffen din,er det ogginal utvendig o g bygd om innvendig eller er det en annen type diff.

gleder meg til å sette i gang selv med min bil, så fint hvis du kunne hjulpet meg her.
Vedlegg
corollan_min_478.jpg
corollan_min_478.jpg (36.44 kiB) Vist 2153 ganger
billet_4.jpg
billet_4.jpg (219.42 kiB) Vist 1344 ganger
 #285233  av Trond_V
 
Frekt prosjekt da :mrgreen:
Menne....skinnseter i en slik bil? Og atpåtil fra Audi! :lol: Føler på meg det hadde gjor seg med noen bøttestoler jeg :wink:
 #285453  av Terjen
 
junkern:
Takktakk! Felgene mine kjøpes fra 18racing.com. Mellomakslingen har sleidekobling ja (ut og innskyvbar).
Får coiloversett til kun framme ja, men er usikker på om diameteren på KE70-fjærbeinet er likt Starlet.
Jeg kjøpte jo ett kit inkl. både foran og bak fra paradiseracing.com, men vet du får kun til foran på technotoytuning.com.
Bakakslingen har 1,0 (5,6") hus, med 6" (1,3) innmat. Du har vel 6" diff hvis jeg ikke tar helt feil.
Nå har visst Morten her inne skaffa TRD 6" LSD til meg fra Japan som er på vei, så det må bli bra. :P

Trond_V:
Hehe, fikk setene gratis så var ikke noe å lure på det. 8137623ganger bedre å sitte i enn Starlet-setene, og i tillegg gikk jo utseendet opp et par hakk. 8)
 #285552  av Trond_V
 
Terjen skrev: Trond_V:
Hehe, fikk setene gratis så var ikke noe å lure på det. 8137623ganger bedre å sitte i enn Starlet-setene, og i tillegg gikk jo utseendet opp et par hakk. 8)
Jaja..gratis er gratis. Sant det :) Men Audi...*grøss* :mrgreen:
Hvordan er egentlig kjørbarheten etter alle modifikasjonene? Er det brukendes på offentlig norsk vei, eller er det kun bane som gjelder?
Det er jo en relativt kort bil, så jeg ser for meg at det ikke er akkurat som å kjøre en hvilken som helst annen "vanlig" bil med bakhjulstrekk... :wink:
 #285573  av Terjen
 
Trond_V skrev: Jaja..gratis er gratis. Sant det :) Men Audi...*grøss* :mrgreen:
Hvordan er egentlig kjørbarheten etter alle modifikasjonene? Er det brukendes på offentlig norsk vei, eller er det kun bane som gjelder?
Det er jo en relativt kort bil, så jeg ser for meg at det ikke er akkurat som å kjøre en hvilken som helst annen "vanlig" bil med bakhjulstrekk... :wink:
Hehe, samma det vel... :D
Kjørbarheten er grei etter mitt hode, men er jo forferdelig stiv og bråkete. Liker det jeg.. :D
Kort bil ja, men merker ikke det noe særlig.
 #285726  av junkern
 
takk for hjelpa terjen. kanskje det blir noe morro på meg også. har endelig funnet noen rondell felger jeg bruke,men gidder ikke kjøpe før jeg har klart å bestemme meg for bakstilling(med tanke på boltesirkel). har 6" diff,men er jo nada med sperre,tviler også litt på om den vil klare 4a-gze motor og ae86 kasse, så måtte jo spørre.gi meg beskjed om den nye innmaten holder da, kan jo bruke den i så fall og slipper da unna med en hel del jobb(bygge in 4-link og vat link,bygge om til fjærer i sted for blad fjærer osv). har snakket med oslo lastebil service og de kunne ordne stivere og kortere bladfjærer til meg. har du mulighet til å ta et bilde av innfestningen til spindele til fjære or meg?det er egentlig det eneste jeg trenger å vite for å finn ut om det passer,vet at innfestningen til dempertårnet er ok(bare borre opp noen nye hull). fremdeles etknall prosjekt du har!hehe
 #285751  av Terjen
 
junkern skrev:takk for hjelpa terjen. kanskje det blir noe morro på meg også. har endelig funnet noen rondell felger jeg bruke,men gidder ikke kjøpe før jeg har klart å bestemme meg for bakstilling(med tanke på boltesirkel). har 6" diff,men er jo nada med sperre,tviler også litt på om den vil klare 4a-gze motor og ae86 kasse, så måtte jo spørre.gi meg beskjed om den nye innmaten holder da, kan jo bruke den i så fall og slipper da unna med en hel del jobb(bygge in 4-link og vat link,bygge om til fjærer i sted for blad fjærer osv). har snakket med oslo lastebil service og de kunne ordne stivere og kortere bladfjærer til meg. har du mulighet til å ta et bilde av innfestningen til spindele til fjære or meg?det er egentlig det eneste jeg trenger å vite for å finn ut om det passer,vet at innfestningen til dempertårnet er ok(bare borre opp noen nye hull). fremdeles etknall prosjekt du har!hehe
Skjønte ikke helt hva du mente her, du bruker bare de orginale fjærbeina dine, tar vekk fjæra og hiver coiloversene på i stedet.
Bilde
 #285811  av junkern
 
ok, jeg trodde du brukte komplett nye dempere og nye fjærer jeg, men dette var jo faktisk veldig smart.
så du bruker altså orginal støtdemper, med fjær og juestering fra coiloverne og orginal demper topp eller?
 #285903  av Terjen
 
junkern skrev:ok, jeg trodde du brukte komplett nye dempere og nye fjærer jeg, men dette var jo faktisk veldig smart.
så du bruker altså orginal støtdemper, med fjær og juestering fra coiloverne og orginal demper topp eller?
Jepp, Har gule Koni-innsatser fra MR2 MK1 og den originale toppen er skiftet ut med pillowball/camberplate topper.
 #285906  av Ã¸xseth
 
Terjen skrev:Ahh! Ja du får brøle hvis du treffer meg.
Blir neppe sidelengs da sperra mi "gikk seg til" så det ble 1-hjulstrekk igjen.. :x
Men kan jo hende jeg får kloa i ei skikkelig ei.. :D
du får skaffe deg ei kempi sperre, ikke så dyrt heller
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8