TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lørnings Supra

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #282028  av Supramk3turbo

Se der ja...da var du/dere virkelig i gang igjen. Stå på:)

Blå bunnpanne...huffda, den skal lakkeres rust brun, så er man ferdig med det liksom :)
 #282100  av Lørnings

Den blå bunnpanna er av, nå må jeg bare få skifta den oljepumpa og lakkert bunnpanna, så skal alt inn igjen :wink:
Vedlegg
Denne blir nok svart igjen;)
Denne blir nok svart igjen;)
Bilde071.jpg (344.32 kiB) Vist 1690 ganger
 #282259  av Lørnings

Idag har jeg fått jobba litt igjen. Fikk bytta oljepumpa idag, så da er den grei. :D Begynte å sandblåse bunnpanna, men lakken satt så sykt fast, og det er fin-sand i kabinettet nå, så da måtte jeg finne på noe. Så den står og godgjør seg med bremsevæske på, skal sjekke om det er som alle sier at det bare ødelegger og løser opp lakken, time will show :P Deretter fikk jeg satt inn dekselet i dashbordet, jeg syns det blei kult ihvertfall :wink: I tillegg tok jeg av dørtrekket på passasjer siden og smurte opp hele låsemekanismen, for den gikk tregt. Kikka litt på pakningene rundt targataket også. Må nok bytte dem ja :P Fant plassering til turbotimeren idag også, nå gjelder det bare å få den til å virke. :P Bruksanvisninga er på japansk, så det er ikke only only..tror nok jeg må spørre noen kyndige om noen tips :wink: Men det går ihvertfall fremover.Jeg må få lakkert bunnpanna, sette den på plass og opp igjen med forstillinga, så hvis turbo opplegget ordner seg bør jeg kunne være on the road again om ikke så alt for lenge:wink: :D
Vedlegg
Gamle oljepumpa ute!
Gamle oljepumpa ute!
Bilde078.jpg (283.29 kiB) Vist 1693 ganger
Deksel i midtkonsollen:D
Deksel i midtkonsollen:D
Bilde074.jpg (371.15 kiB) Vist 1690 ganger
Smurte opp låsesystemet..
Smurte opp låsesystemet..
Bilde077.jpg (326.8 kiB) Vist 1691 ganger
 #283560  av Lørnings

Nå har jeg skrudd litt igjen siden sist. Fikk noen tips på supra treffet, det gjorde underverker for bremsemontering!(Takk Steff! :wink: ) Så bunnpanna har blitt svart, og forstillinga er nå oppe igjen, endelig. Fikk opp siste rest idag. Så da gjenstår det egentlig bare turbo opplegget før den er på veien. I tillegg er det jo endel småting, b.la å skifte pakningene i targataket. :P Men jeg får ta det litt som det kommer, også ordner det seg sikkert! :D
Vedlegg
Bunnpanna ble svart!
Bunnpanna ble svart!
Bilde064.5.jpg (284.42 kiB) Vist 1693 ganger
StopTech skiver og RedStuff klosser gjør underverker både for utseende og bremselengder;o)
StopTech skiver og RedStuff klosser gjør underverker både for utseende og bremselengder;o)
Bilde060.6.jpg (364.95 kiB) Vist 1696 ganger
 #285953  av Lørnings

På tide å oppdatere litt her snart igjen vel.. Har blitt mye skole og lite skruing i det siste.. Men nå er turbo'en snart i hus, og jeg har lakkert vinterfelgene svarte, det gjenstår bare å få lakket dem suprarøde i kanten, så er de klare for litt røyklaging når bilen kommer på veien :D
Vedlegg
Felgene er blitt svarte..
Felgene er blitt svarte..
Bilde060.jpg (379.95 kiB) Vist 1689 ganger
 #286169  av AE86 Drifter

Ser bra ut med det nye pedal-settet Lørnings :D
Da er det bare turboen igjen da :twisted:
Vedlegg
12042008545.jpg
12042008545.jpg (414.66 kiB) Vist 1691 ganger
12042008544.jpg
12042008544.jpg (310.93 kiB) Vist 1689 ganger
 #286185  av Lørnings

Takk for bilde :wink: Jaa..ganske klar for å få den på veien nå :D :D :D
 #286413  av Lørnings

Jeg går og tripper mens jeg venter på deler. Idag lakkerte jeg rød kant på felgene, det ble ganske kult! :wink: Mobilkameraet mitt har desverre latterlig dårlig fargegjengivelse, så ser ikke så bra ut på bilde, men slenger ut et bilde allikevel :D
Vedlegg
Pedalsett før montering
Pedalsett før montering
Bilde068-8.jpg (234.76 kiB) Vist 1689 ganger
Første felgen maskert..
Første felgen maskert..
Bilde069-8.jpg (197.32 kiB) Vist 1689 ganger
Rød kant!;o)
Rød kant!;o)
Bilde072-8.jpg (233.66 kiB) Vist 1689 ganger
Felgkanten er denne fargen!;o)
Felgkanten er denne fargen!;o)
DSC_0007.JPG (1.54 MiB) Vist 1697 ganger
 #286544  av Lørnings

Bursdag dagen idag! :lol: Trodde jeg skulle få blåse i presang jeg, men den kommer ikke før imorra :wink: Gleder meg til å få den ihvertfall :D
Vedlegg
=D
=D
garrett.jpg (34.33 kiB) Vist 1695 ganger
 #286556  av Zupra

Fiiiin fin bil...

Artig med en bil med litt sjel... og historie ikke minst..

Ser også veldig fin ut. Kompis av meg hadde en slik for bare noen år siden. Og denne
med 400hk er jo veldig artig kan jeg garantere.. hehe... 8)

Lykke til videre.!! 8)
 #286596  av Supramk3turbo

Grattis med dagen Henrik:) Så du får turboen i morgen?? Er det bare å montere starte å kjøre da eller??
 #286607  av Lørnings

Supramk3turbo skrev:Så du får turboen i morgen?? Er det bare å montere starte å kjøre da eller??
Hadde det enda vært så vel :P Jeg må (dvs. Petter må! :wink: ) sveise v-båndsflens på downpipe'n min(Pettersen er blitt rå på sveisinga skjønner du :D ), og jeg må ha ny flens på oljeretur røret. Men hvis det går i orden, så nærmer det seg oppstart vel :D
 #286610  av Supramk3turbo

Okei, så du er ferdig neste fredag allerede da...he he. For da kommer jeg hjem. Stå på :D
 #286612  av Lørnings

Jeg kan ha det som mål, å prøve å bli ferdig til neste helg..! :wink: Jeg har masse prøver neste uke, men det er jo kun snakk om prioriteringer :lol: Så får du fiksa bensinlekkasjen...da snakker vi!! :wink:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9