TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lsd?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #285514  av Ã˜ysteinE

Hello, Har en Mr2 turbo Gen 2. Og den har ikke sperre eller lsd. Lurte derfor på hvor jeg kan skaffe meg en skikkelig sperre eller lsd, så jeg får lagt ut bilen skikkelig.. Åssen funker Lsd iforholdt til en sperre, bedre eller dårligere???
 #285541  av Larsen

Kommer ann på om du skjønner forskjellen det. I utganspunktet så sitter sperre kun på 4x4. Den låser fast diffrensialen slik at ingen av hjulene kan spinne fortere eller saktere enn andre. Det finnes også en del folk som sveiser fast diffresialen slik at den ikke kan bevege seg, men det frarådes på det sterkeste. En LSD (limited slip differtial) eller diffbrems, blir ofte forvekslet med en diffsperre, men er ikke det samme, en diffbrems bremser ned det innerste hjulet i en sving hvis det begynner å spinne.

Hvis du skal ligge bredt eller få mer fart ut av en sving så er diffbrems veien å gå. Det er verken billig eller lett å montere så tenk litt på det. Mr2en er heller mer egnet for å ta svingene i høy hastighet istedenfor sidelengs.
 #285546  av Ã˜ysteinE

Må nok si du tar ganske feil der du. Lsd er som du sa en diffbrems, bygd opp av lameller and shit! Mens i sperra er det ett mekanisk drev som slår inn når det ene hjulet går fortere enn det andre.. Vet forskjellen selv, og fikk ikke svar på noe av det jeg spurte om egentlig.. Er forresten kjedelig å bare ligge fort gjennom svingene, er mye heftigere å drifte istedenfor... Lurer på hvor jeg kan skaffe meg en skikkelig lsd eller sperre til bilen min?? noen med peil??
 #285551  av Larsen

ØysteinE skrev:Må nok si du tar ganske feil der du. Lsd er som du sa en diffbrems, bygd opp av lameller and shit! Mens i sperra er det ett mekanisk drev som slår inn når det ene hjulet går fortere enn det andre.. Vet forskjellen selv, og fikk ikke svar på noe av det jeg spurte om egentlig.. Er forresten kjedelig å bare ligge fort gjennom svingene, er mye heftigere å drifte istedenfor... Lurer på hvor jeg kan skaffe meg en skikkelig lsd eller sperre til bilen min?? noen med peil??
Tydligvis ikke! Det du referer er de forskjelige type diffbremsene som finnes.
Det finne klutsj type, viskose, elektronisk og torsen (kan hende det er flere). Alle disse er diff bremser og ikke sperre.

Les litt før du begynner å spre feil info på forumet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Locking_differential
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential

Uansett så lager cusco, kaaz og TRD har diff bremser til salgt. De selger hos fensport og kollevold.
 #285570  av Master

Tiendreal skrev:aner ikke mye om detta feltet, men http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=379 kanskje?
evt: http://motors.shop.ebay.com/_Car-Truck- ... 1QQ_ptasZ1
Det der er en komplett girkasse med LSD originalt. Da må man ha annen type stikkakslinger ut fra girkassa for at det skal passe. Det går an å kjøpe bare diffen av type TRD, cusco, kaaz mv. og bare bytte denne. Er jo en del jobb da man må sund med hele girkassa...
 #285642  av cameleon

LSD kalles ofte syre i narkomiljøet. LSD er det syntetiske og mest kjente hallusinogene stoffet. Men hallusinogener finnes også i mange planter i naturen og har virkninger som sansebedrag illusjoner og hallusinasjoner, og noen ganger direkte symptomer på sinnsykdom. :!:
Det er ikke kjent at LSD gir skadelige effekter på organer i kroppen, og fysisk avhengighet med abstinenser forekommer ikke.
Bruken av LSD har gått kraftig ned de siste åra.
 #285668  av Mr_Storbrua

cameleon skrev:LSD kalles ofte syre i narkomiljøet. LSD er det syntetiske og mest kjente hallusinogene stoffet. Men hallusinogener finnes også i mange planter i naturen og har virkninger som sansebedrag illusjoner og hallusinasjoner, og noen ganger direkte symptomer på sinnsykdom. :!:
Det er ikke kjent at LSD gir skadelige effekter på organer i kroppen, og fysisk avhengighet med abstinenser forekommer ikke.
Bruken av LSD har gått kraftig ned de siste åra.
HEHE:)
 #285696  av sindrejl

Hadde dritten sperra helt hadde du hatt et sabla styr med å holde bilen på veien.

Ja det er kult å drifte, men da kjøper du en skikkelig god diffbrems som feks cusco sine så har man litt kontroll også. Takakaira.com eller fensport.com :)
 #285784  av chris

Jeg må bare få legge til at jeg personlig hadde kommet til å valgt en annen biltype hvis jeg skulle hatt drifting som mål :P
 #286078  av Ã˜ysteinE

chris skrev:Jeg må bare få legge til at jeg personlig hadde kommet til å valgt en annen biltype hvis jeg skulle hatt drifting som mål :P

Er ikke drfiting på høyt nivå jeg snakker om da.. Bare enkel morro en gang iblant..! Er jo enig i at mr2 ikke er en drift bil, men må gå ann å få til litt blårøyk fra begge dekka fra tid til annen liksom :D
 #286082  av 323F GTX

Vel, om det er blårøyk du vil ha, så spar en neve 1000 lapper, og nøy deg med blårøyk fra det ene dekket.. Men om du vil ha sperre for å unngå å spinne så mye ved aks.. Prøv å få tak i en turbokasse med sperre da vel. Med akslinger. Hør med egon på http://www.motorimport.dk han har kasser fra tid til annen. Du får sikkert solgt den gamle kassen din her på forumet ganske lett også. (til meg :mrgreen: ) Finner ofte kasser på EBAY også. Men er skjelden jeg ser akslingene :?