TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Verktøy til ARP topplokksbolter?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #285848  av Shaggylaggy

Driver å demonterer motoren, og fant ut at det sitter arp bolter på toppen. Hvordan verktøy bruker dere der (13mm 12kt. lang..)

Hvor får jeg tak i dette??
 #285873  av Qurtis

Hei, Da jeg tok av toppen på min kjøpte jeg lang 12 kant på Mekonomen (teng tools 14mm). For å få av toppen med Kammene i, slipte jeg den tynn. Monterte den på drillen. Kjørte drillen på full hastighet mens jeg brukte vinkelsliper til å slanke den.

Kjøpte først en lang 12kant et annet sted, men den var ikke dyp nok inni til å nå ned til mutterene på studsa.
 #285884  av Shaggylaggy

Qurtis skrev:Hei, Da jeg tok av toppen på min kjøpte jeg lang 12 kant på Mekonomen (teng tools 14mm). For å få av toppen med Kammene i, slipte jeg den tynn. Monterte den på drillen. Kjørte drillen på full hastighet mens jeg brukte vinkelsliper til å slanke den.

Kjøpte først en lang 12kant et annet sted, men den var ikke dyp nok inni til å nå ned til mutterene på studsa.
hmm.. ja.. var det de originale boltene?

Er arp boltene 13mm?
 #286047  av Shaggylaggy

Litt rart at mine var 13mm da?
 #286048  av Supramk3turbo

Mine er også 13mm, sikkert bedre de :D he he
 #286074  av tojo

Supramk3turbo skrev:Mine er også 13mm, sikkert bedre de :D he he
Har du bolt eller studs? ser det står topplokksbolter i overskriften.
Kan være at forskjellen er at toppbolter har 13mm og muttrene til studsene har 14mm.
Jeg har iallefall aldrig vært borti at det er 13mm studsa(bruker kun studs å der er det 14mm)
 #286177  av Lørnings

Da er det vel avgjort da, boltene er 13mm og studsa er 14mm! :wink: Man trenger vel langpipe uansett regner jeg med, men med litt flaks slipper man vel å slipe ned 13mm! :idea:
 #286218  av Shaggylaggy

Lørnings skrev:Da er det vel avgjort da, boltene er 13mm og studsa er 14mm! :wink: Man trenger vel langpipe uansett regner jeg med, men med litt flaks slipper man vel å slipe ned 13mm! :idea:

hehe. Av alle ting, så hadde biltema det verktøyet =) (tynnvegga 13 (og 14mm).. da var det i orden vett =)