TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dynamo!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #283619  av Ã˜ysteinE

Hello folkens! Nå har dynamoen min begynt å lade gått over 17 volt, regner med at det er regulatoren(diodebrua)som må skiftes. Men er den utskiftbar, eller må jeg skifte hele dynamoen??
 #283639  av Ã˜ysteinE

Ah, supert da. Vet du hvor jeg får tak i ny regulator også eller? skulle hatt den ganske fort. Takk for svar :D
 #283642  av Marcus

Vet ikke om den finnes som delenummer hos Toyota, selv om dette helt klart hadde vært lettest. Tror nesten man må kjøpe hele dynamoen ny. Blir noen tusen det...
Uansett, så skiftet jeg toppen på min, og da var jeg så heldig å finne en defekt MR2-dynamo der toppen viste seg å fungere (kjørte den på en testbenk). Så skrudde bare den over på min dynamo, og det fungerte flott. Du kan se innom nærmeste skraphandler om han har noen som passer..
 #285095  av perle

du kan kjøpe en ny eller tilnærmet lik ny på ROMNES AS..

Kjøpte akkurat en til min mr2..

Kosta meg 2650 kr - pant for gamle dynamo = 1750 kr =)

Vis du kjøper brukt fra privatpersoner så pass på at kontakten passer bilen din.
Er forskjell mellom dynamoene

HÃ¥per det var noe til hjelp =)
 #286170  av Ã˜ysteinE

perle skrev:du kan kjøpe en ny eller tilnærmet lik ny på ROMNES AS..

Kjøpte akkurat en til min mr2..

Kosta meg 2650 kr - pant for gamle dynamo = 1750 kr =)

Vis du kjøper brukt fra privatpersoner så pass på at kontakten passer bilen din.
Er forskjell mellom dynamoene

HÃ¥per det var noe til hjelp =)
Takker for tipset... Fikk tak i lik dynamo på Romnes AS, bra pant da.. Fikk jo igjen 900kr for en gammal ødelagt dynamo liksom :)
 #286198  av perle

bare hyggelig =) Jeg fikk faktisk 1150 kr tilbake :P var 900 kr + moms .. ikke dårlig :D