TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Wide bodykit! - MR2 MK1 - Twincharger! :-)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #286379  av ArildM

Gjorde seg bra de speila på en ellers rå bil 8)

Synes de bygger litt høyt opp men ellers bra :)
RÃ¥este bodykittet til en Mk1 so far :twisted:
 #286456  av Lørnings

Må si jeg er sykt imponert over prosjektet! :wink: Har du fått til motor opplegget med både kompressor og turbo? Lurer på om du klarer å få det til å bli en jevn overgang.. :D Du må ihvertfall fortsette å imponere oss i fremtiden..vi venter i spenning :wink:
 #286763  av sethro

Mye fine ord. Tusen takk :-)

Overgangen til sc til turbo tror jeg har tenkt rett.. men må bare se da tiden er inne å prøve detta..
Men justering av turbo trykk, fuel rail trykk og sånt må jeg sikkert fidle litt med.
Ellers så tror jeg har lagd et ganske lett system. Som håper :-) det funker..

Nå driver jeg å lager en annen enveis ventil.. En som jeg veit kan stole på.
Og så istede for olje slanger fra motoren, har jeg lagd kopper rør som går til olje filter og oljekjøler..
Har hatt flere ganger som olje slangen ryker.. Og det er kjipt..
Det som jeg sliter litt med nå, er hvor jeg skal sette fuelrail regulatoren, bensin filter og olje filteret..
Begynner å bli rimlig trangt i motorommet nå.. :D
 #287377  av sethro

Tror dere Toyota tar service på denna?? :roll:
Vedlegg
Trangt?? Ikke helt ferdig enda heller...
Trangt?? Ikke helt ferdig enda heller...
DSC00977.JPG (447.37 kiB) Vist 980 ganger
 #287385  av celicat23

Hva er det med alle rørene? Er de trekt med sølvfolie, eller hva skjer? Og service på toyota med all den glassfiberen. Da får du den tilbake med sprekt styling. Toyota SUGER når det gjelder senka biler med styling. Tror hver forbanna gang jeg har hatt en toyota med styling på til service så har dem rivd løs sideskjørt (!), ripa opp frontfanger o.l.
Sist redigert av celicat23 den 23 apr 2008 12:55, redigert 1 gang totalt.
 #287421  av sethro

Er rør fra luft filter, enveis ventilen, til kompressor, til turbo, til intercooler, til innsug :-) hehe..

Hmm, det er alu teip som virker isolerer for varme i motor rommet og motsatt.. Og så skjuler de sveisene.. Slipper å slipe så mye på de :-)

Tenkte liksom på om toyota hadde tørt å rørt noe oppi der :-) Eller om de hadde greid å utført service.. Hadde aldri satt den bort heller... Gjør alt sjøl :-)
 #287422  av celicat23

Regnet med du ikke skulle prøve og levere den :D Hvordan ligger du ann med galskapen nå egentlig? Ser du for deg en dato du blir ferdig? Gleder meg til å se denne stå ferdig med lakk på!
 #287458  av castman

Var du ute å luftet denne på fredagen? Så en hvit mr2 mk1 som kjørte forbi på tjøllingvolden ved 23 tia. Mulig det var deg? :wink:
 #287498  av sindrejl

celicat23 skrev:Hva er det med alle rørene? Er de trekt med sølvfolie, eller hva skjer? Og service på toyota med all den glassfiberen. Da får du den tilbake med sprekt styling. Toyota SUGER når det gjelder senka biler med styling. Tror hver forbanna gang jeg har hatt en toyota med styling på til service så har dem rivd løs sideskjørt (!), ripa opp frontfanger o.l.
og du er jaggu ikke den eneste! er slik her oppe i trønderheim også.. dem nekta faktisk knallhardt på at den nederste leppa på mr2 mk2 var original etter at dem ødela en slik en
 #287502  av sethro

Holder bilene langt fra bil verksteder... Så sant det er noe jeg ikke klarer å fikse sjøl.. Veit jo aldri hva de gjør med bilen din..
Kanskje den er en lærning som grise kjører den, kanskje til og med kald... Nei... og atter nei... Har sett det før..

Hmmm. Trodde kanskje jeg fikk den ferdig til juli.. Men men... Tror ikke det.. Jeg bare lager mere og mere jobb...
SÃ¥ da tar jeg som det kommer.. Pluss at nytt bad skal fikses i huset og ett soverom til jenta som kommer i slutten av juli...
Så jeg har nok å henge fingra i... Og så har jeg skaffa meg grymm vinter prosjekt... :-)

Har ikke kjørt bilen siden høst jeg... Den står på secret spot :lol:
Vedlegg
DSC00980.JPG
DSC00980.JPG (460.95 kiB) Vist 937 ganger
Blir det lappen til våren 2009 :-)
Blir det lappen til våren 2009 :-)
DSC00981.JPG (463.76 kiB) Vist 935 ganger
DSC00990.JPG
DSC00990.JPG (505.11 kiB) Vist 934 ganger
Kanskje den kommer til å se ut noe sånt, alla Freddie Spencer :-)
Kanskje den kommer til å se ut noe sånt, alla Freddie Spencer :-)
nagaf.jpg (131.85 kiB) Vist 935 ganger
 #287676  av Lørnings

Hei hei hei..nå syns jeg dere skal slappe av litt med den supergeneraliseringen av toyota mekanikere og sier at alle suger, vi har faktiskt følelser vi også!! :P
 #287695  av Terjen

castman skrev:Var du ute å luftet denne på fredagen? Så en hvit mr2 mk1 som kjørte forbi på tjøllingvolden ved 23 tia. Mulig det var deg? :wink:
Hehe, tror nok ikke du hadde vært i tvil om du møtte denne på veien. One of a kind.. :D
 #287700  av sethro

Lørnings: Var ikke det ment for alle da.. Ikke bare toyota heller.. :D
Hvis du er mekaniker, er du helt sikkert kjempe flink.
Men tenk å møte en som gir F`n i bilen din... Det finnes sikkert de oxo. Er det bedre? :)

Bilen står på bukker nå.. Kommer bilder så fort den er nede.. Og fra prøve starten (hvis det skjer :roll:) .. osv..

Alt som skjer med bilen, får dere se først her.. til og med før jeg legger bildene ut på hjemme siden min.
 #297363  av sethro

Da har jeg hatt en liten pause. Bygd en bått i ca 3 mnd. Deilig å starte på bilen igjen!

Jeg har ribba alt inni. Har hatt blått intr før, så må skal svart inn. Slått bort alt av lyd demping matter og.. :-) Litt av jobb..

Skal ha halv bur i den. Noen som veit noe om hvor jeg kan få tak i det?
Veit at Pedersens Racing har det. men noe annet?

Driver nå å legger opp rør til olje utenfor motoren. Pluss bensin slanger..

Neste er resten av eksosen, da det må regner litt penger inn på kontoen først.. ehhh.. gjør ikke det så ofte heller.. :cry:

Blir en liten pause til nå da.. Er en liten jente som venter på å komme ut nå oxo.. kanskje i natt :D :D :D Krysser fingra..!!
Vedlegg
Små trangt!
Små trangt!
IMAG0076.jpg (231.93 kiB) Vist 939 ganger
IMAG0080.jpg
IMAG0080.jpg (190.33 kiB) Vist 936 ganger
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17