TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Caliperoverhaling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #286633  av siragnar

Hei! da har jeg etter 2 timer klart å fikse EN hengende bremse (foran) med repkit fra toyota. Synes opprasjonen var enkel men tidskrevende.
(Skal ta andre side i mårra eller på torsdag.)

Men nå lyser "bremelyslampa" i instrumentpanelet, Og Etter mye pumping synes jeg fortsatt bremsen ikke er like kvass på første berøring som før, men etter 2 raske er den der den skal, Hva gjør jeg?
 #286638  av -magnus-

Er nok litt luft igjen i systemet, hvordan luftet du bremsene? Prøvd å pumpe opp trykk på pedalen og få en kompis til å åpne lufteskruen? Gjør man det på alle fire kalipperene bør du ha fått ut all luft...

Hvor mye kostet repset? Vurderer det selv ser du. :P
 #286641  av siragnar

Pumpa bare den bremsen jeg skifta til veska spruta! Får se om det blir noe bedre etter jeg begyner på den andre siden, kanskje lyset forsvinner da.
Repkitet kosta mellom 600- 650kr hos Toyota (Trondheim)
Innhold
Innhold
DSC00149.JPG (467.13 kiB) Vist 83 ganger
 #286642  av Marcus

Lyset lyser fordi du ikke har fylt på nok i påfyllingsboksen foran. Hvis du tror det er fullt, så er det ikke det! Fyll på mer, så skal du se at det går bort :D

Føleren sitter i lokket, og den utløser lyset hvis det ikke er nok veske i, så fyll på til det går helt opp. Kjør litt så det synker, og fyll på litt mer. Nå antar jeg at du har kjørt litt rundt allerede, så da er det bare å toppe beholderen. 8)