TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hiace?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #286292  av Ã¦len2

Vurderer å gå til innkjøp av en Hiace.
Alt mellom 90 til 98mod er intresangt, og bilen vil bli brukt mye som trekkvogn.
Er det noen som har noen anbefalinger å komme med? Fins det svakheter på noen modeller? Er en 2 hjulstrekk uduelig på vinteren med tanke på at den skal trekke endel henger?
Hvor tung henger kann en henge på, og kjøre lovlig?

Takk for alle svar.
 #286511  av WaxFraq

jeg har kjørt en del hiace på jobb. jeg vil anbefale deg det siste karosseriet værtfall..de er litt lengre er derfor myye bedre å kjøre.
med tanke på 2 hjuls trekker...så er det jo i utgangspunktet en varebil, som medfører at den er veldig (altfor) lett på "rævva".
å har du tung henger på vinterføre...det kan være lurt å ha litt last bak i bilen..

kommer litt an på hvor tungt det er du skal dra, men det er ikke direkte overflod av motor i de bilene..

utenom dette så er hiace'en en kjempe bil! du skal lete lenge etter en så driftssikker bil!
skal du ha komfor anbefaler jeg transporter..men det er en annen sak... 8)

lykke til med bilhandel!!!
 #286770  av 2r-e-rik

det siste karosseri hiace har 5 tonn tillat total vogntogvekt. så det funker bra å ha biltransporter med bil bakpå...
 #286776  av sindrejl

hehe pokkers skit den 2hjulstrekkeren :P har stått fast på HELT flat mark pga null vekt bak :)
 #286800  av apehest

1995+ er et must spør du meg.
Jepp, bakhjulstrekkern er helt udugelig på alt som ikke heter asfalt, men på den andre siden har den en svingradius så du ikke ville tro det.
Firhjulstrekkern har en rimelig ubrukelig svingradius, men jeg har selv vært med kameraten min som jobber i falken ut på tur og brukt 4wd hiace til å trekke opp en chevrolet starcraft av ei rimelig dyp grøft, og da var det snø på veien, og den smatt rett opp.
 #286805  av Supramk3turbo

Kjøp ihvertfall en turbo diesel. he he. Uten er det helt tragisk å kjøre, ikke at turbo dieslelen går som en kule akkurat, men litt bedre går det :D
 #286838  av sindrejl

turbodieselen drar faktisk ganske "ok", utrolig morsomt med bakhjulstrekkeren på snøføre da.. om man ikke setter seg fast that is :P Ræva er ute og danser overalt, driftebil :P
 #287467  av castman

sindrejl skrev:turbodieselen drar faktisk ganske "ok", utrolig morsomt med bakhjulstrekkeren på snøføre da.. om man ikke setter seg fast that is :P Ræva er ute og danser overalt, driftebil :P
hehe ja :D Har en 2,5l lang utgave på jobben, litt vått så kommer rumpa helt sinnsykt :lol: Må vel være maks 100kg på bakakselen på disse og 1,5 t foran hehe

Denne kan forresten dra 2tonn henger med brems.