TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Omtrekking av ratt (eller lakking!!)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #286672  av Sven

Rattet i MR2'en er noe slitt. Tenkte derfor å få det trekt om.
Ringte Bil-Interiør men de kunne ikke gjøre det.
Er det noen som vet om noen som kan gjøre dette, og evnt. ca pris. Er jo ikke verdt å betale altfor mye for det.
Sist redigert av Sven den 18 apr 2008 13:59, redigert 1 gang totalt.
 #286684  av ArildM

Sikkert like billig å kjøpe et nytt sportsratt :)
 #286748  av Sven

Sikkert billigere og, men det har jeg ikke lyst på.
 #286878  av Sven

Lakke skinn :shock: funker det, og vil det holde?
 #286879  av |plumbo

jeg har endelig funnet ut en måte som funker ja :D ( tok meg 2 år og finne det ut men nå sitter bil lakken på skinet ;)
Vedlegg
etter
etter
DSC01450.JPG (340.84 kiB) Vist 2594 ganger
Før
Før
DSC00931.JPG (393.97 kiB) Vist 2585 ganger
 #286895  av Sven

Hmmm, må si jeg er noe skeptisk. Er billakk elastisk nok altså. Rattet er jo relativt mykt.
 #286903  av |plumbo

Det er tilsatt mjukner i klar lakken så du kan klemme så hart du vil . det samme er det gjort på grundinga som er i bunnen og base fargen er elastisk fra start av .
i tillegg så er ikke ratte glatt. selv om det ser sånn ut på bilde .
 #286913  av Sven

Var jo intr. dette da. Regner med det går å lakke det mindre blankt enn du har gjort. Trur ikke det vil passe så bra i MR2'en med et så blankt ratt :roll:

Mye skal du ha for å lakke ratt og girkule da?
 #286941  av Sven

Fikk PM'en din. Men har et par spørsmål til. Skriver de her så kan andre som evnt. er intr. også lese.

-Hvordan er det med konturen i skinnet etter lakking? Blir det helt glatt eller kan man fortsatt se at det er skinn under?
-Og dette med hvor blankt det blir. Kan ikke ha så blank ratt som ditt i MR2'en, det vil ikke passe så bra med resten trur jeg. Mulig å få det mattere?
-Hvor lenge har du brukt ditt? Noe slitasje å se?
 #286959  av |plumbo

har ikke brukt ratte mitt mere enn 4- 5 dager . det er teknikere ved RM paint som har instruert meg hvordan dette skal gjøres. har hatt dette på armlenee mine i bilen siden januar og det er ikke tein til slitasje der. det vil slites over tid som med alt anna. momo ratt feks det jeg hadde var lakkert hvit topp del på. og amerikanske biler blir levert med eks rødt skinn i bilene osv . jobber etter samme prinsippet som de gjør på fabriken for og få til dette .

det med struktur etter skinne vil variere etter hvor slitt skinnet er . er det glatt der det lakkeres blir det glatt er det " strekkmerker" der vil de fortsatt synes . det vil minke en smule og bli litt glattere enn det det orginalt var . hvis lite endring ønskes blir det bare mindre klar lakk på delen som skal lakkes .

Blankheten stemmes av hvor mye mattnings middel jeg tillsetter i klar lakken . men matte farger er som alle andre matte farger som biler kjører rundt med . feks: Mæsje har halv matte lister på fangere . og når disse plir polert med polerings middel eller noen andre " Høy glans " produkter mister den matt heten sin og blir blank .
 #286998  av Sven

Takker for svar. Sendt deg PM
 #287035  av 9ls

dette var interesangt=)
hvordan får du nok heft til at lakken sitter?eller er god nok godt nok uten å matte ned?
fortso det slik at du grunnet først. nonsanding eller noe i den duren da eller?har ikke lyst til å sende med formel på dette? eller legge ut her:)