TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vaske stoffmatter i vaskemaskin??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #287139  av Cmon

Kan man vaske gulvmatter i stoff i vaskemaskin?
Og i så fal, på hvor høy temp?
De har et gummibelegg under, så jeg vil nødig prøve uten at jeg vet det går bra-
 #287149  av sindrejl

som hvitevareselger vil jeg faktisk påstå det er langt mer synd på vaskemaskina di som skal vaske slike matter enn mattene selv.. da en vaskemaskin koster noen tusen, og matter; en del mindre :)
 #287169  av MacGyver

Mine stoff matter har eg bare tatt i dusjen, sprayet litt lurium på. spylt noen ganger, ut å banke, spyle igjen og henge på tørk.
Blir bra da.
Men bruker SINSYKT lang til på å tørke, og mengden drit inn en slik matte imponerte
 #287239  av sindrejl

MacGyver skrev:Mine stoff matter har eg bare tatt i dusjen, sprayet litt lurium på. spylt noen ganger, ut å banke, spyle igjen og henge på tørk.
Blir bra da.
Men bruker SINSYKT lang til på å tørke, og mengden drit inn en slik matte imponerte
er hakket lurere det enn å ta livet av en vaskemaskin ;)
 #287252  av lasse

Brukte høytrykkspyler jeg, funka det også, men bruker vanvittig lang tid på å tørke ja...
 #287253  av hmsilset

Bruker børste og sånn stor gammeldags steinvask jeg.Men mr2 logoen som er sydd inn er vanskelig å få helt hvit med
vanelig utstyr.
 #287263  av Cmon

Har forstått det slik at jeg nok må ta dusj og børste fatt. Får se hvor reine jeg får de.
Får skru varmekablene på fullt og legge de på badegulvet så tørker de vel på et lite døgn vil jeg tro.
 #287267  av ArildM

Heng de opp i solsteika :) Vil tro dem tørker fortere om dem får henge ute i sola :wink:
 #287366  av Kanakkas

høytrykkspyler med varmt vann 60 grader + og avfetting er en vinner. Brukt det på alle mine stoffmatter og ikke tatt synlig skade av det. Heng de til tørk i sola eller over egnet varme, på den måten renner det også mye vann av de...
Hvite detaljer KAN blekes med feks. klor på en fille eller q-tip el. men dette gjøres på eget ansvar. Går somregel bra da ;)