TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3sgte trim budsjett

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #286349  av Mr2Kenneth

Skal nå til å få en 3sgte 245hk versjon i min mr2 '91 gti. Har såklart lyst på enda mer hester, å har satt ett lite budsjett på 30 000,- til motordeler. Noen som kan sette opp ett oppsett til meg for denne summen, eller f.eks deler jeg absolutt bør oppgradere selv om det ikke gir mer effekt.

Vill anbefale å legge ved link til salgsside av delen/delene.

Stikkord: Best bang pr. NOK - 300rwhp?

Mvh Kenneth A.M.
 #286384  av Morten

30k inkl kjøp og installasjon av motoren, eller 30k etter at motoren står i og kan brukes?
 #286391  av cameleon

Morten skrev:30k inkl kjøp og installasjon av motoren, eller 30k etter at motoren står i og kan brukes?
siden han skriver 30k i motordeler, så går jeg ut i fra at han mener utenom motoren :D
 #286406  av mralp

Brukt oppgradert CT26 eller større, 3" dP, 3" eksos, sprut og få det mappet. Dette burde gå til 30k, og gir 300hp uten problemer, selv på org bensinpumpe etc. gogo! :D
 #286425  av Morten

cameleon skrev:
Morten skrev:30k inkl kjøp og installasjon av motoren, eller 30k etter at motoren står i og kan brukes?
siden han skriver 30k i motordeler, så går jeg ut i fra at han mener utenom motoren :D
Vanskelig å vite om f.eks regreim og slike generelle motordeler som ofte byttes for å få ting 100% ved konverteringa regnes med eller ikke, da de og tross alt er motordeler? :wink: (og jada, jeg liker å kverulere :mrgreen: )
 #286428  av cameleon

Morten skrev:
cameleon skrev:
Vanskelig å vite om f.eks regreim og slike generelle motordeler som ofte byttes for å få ting 100% ved konverteringa regnes med eller ikke, da de og tross alt er motordeler? :wink: (og jada, jeg liker å kverulere :mrgreen: )
Gå å ta deg en banan du nå :mrgreen:

Men joda. Jeg skjønner hva du mener :D
 #286445  av Morten

Men fra spøk til revolver:
Mr2Kenneth skrev:Skal nå til å få en 3sgte 245hk versjon i min mr2 '91 gti. Har såklart lyst på enda mer hester, å har satt ett lite budsjett på 30 000,- til motordeler. Noen som kan sette opp ett oppsett til meg for denne summen, eller f.eks deler jeg absolutt bør oppgradere selv om det ikke gir mer effekt.

Vill anbefale å legge ved link til salgsside av delen/delene.

Stikkord: Best bang pr. NOK - 300rwhp?

Mvh Kenneth A.M.
300rwhp (hjulhester) er ikke realistisk med den orginale ct20b turboen. Samtidig er jeg redd at større turbo inkl motorstyring og alt rundt som trengs for å sikre driftsikkerheten heller ikke er realistisk for 30k.. (når en tar med eksos, intercooler og alt det andre i regnestykket)

Hvis du jenker kravene til 260-270rwhp derimot bør det være mulig med standard løsningene (3" downpipe, 3" eksos, luftfilter, intercooler og litt økt trykk). Dette gir best verdi for pengene, og vil tippe de aller fleste synes det holder for å ha det moro i en mr2. :wink:
 #286450  av Mr2Kenneth

blir nokk det alternativet jeg må kjøre for, 250-270rwhp :)
 #287224  av marlboro1310

På min 3.gen turbo er det ettermontert større intercooler og rør,HKS luftfilter, Blitz eksos, 3" dp etc og Apexi Power FC...skal få kjørt bilen i benk iløpet av sommeren for å se hva den yter, ligger vel kanskje på rundt 260-70 hjulhester...

Om du bestiller highperformanceparts fra overseas...så kan du i disse dager gjøre skikkelige scoops gitt, satt nettopp her og fant full Apexi Power FC pakke med commander til 998$ (dette blir da under 5000kr)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-SW20 ... otohosting

Blir moro å høre hva du velger å putte oppi motoren din :D